بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی از روستا‌های هدف گردشگری مازندران در تعطیلات نوروزی استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ساری، بهروز کشاورز سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه یک میلیون و ۵۵ هزار و ۳۱۰ گردشگر از روستا‌های مازندران بازدید کردند افزود: و یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۳۰۰ نفر در روستا‌ها اقامت کردند.

وی افزود: از ۲۷ اسفند پارسال تا ششم فروردین‌ماه ۷ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۳۱۲ نفر شب در مازندران اقامت داشتند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از ۲۷ اسفندماه تا ششم فروردین‌ماه یک هزار و ۸۳۴ نفر خدمات حمل و نقلی ارائه شد.

کشاورز افزود: ۶ هزار و ۷۵۴ دستگاه خودرو از مبادی پنج‌گانه استان خارج و ۲ هزار و ۸۹ خودرو از این مبادی وارد استان شدند

وی گفت: ۳ هزار و ۴۲۱ بازدید از واحد‌های اقامتی، صنوف مختلف عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشتی و حمل و نقل صورت گرفت که ۹۶ مورد تشویق و ۸۳ مورد تذکر کتبی داده شد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۱۵۴ مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی انجام شد، افزود: ۷ هزار و ۷۰۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد از سوی کمیته بهداشت و درمان و محیط زیست کشف و معدوم شد.

کشاورز گفت: ۱۵۲ اخطاریه بهداشتی به صنوف داده شد و ۳۱ اماکن بهداشتی در استان تعطیل شد.

وی افزود: ۴۲۲ هزار و ۴۵۸ زایر از اماکن مذهبی و متبرکه استان زیارت کردند.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ مصدوم در جاده‌های استان به صورت سرپایی درمان شد، گفت: یک‌هزار و ۴۰۰ مصدوم از سوی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

کشاورز افزود: ۲۴۹ گزارش مردمی به کمیته نظارت و تنظیم بازار ارسال شد و به ۲۳۴ مورد آن رسیدگی شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گقت : ۱۳۶ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و رفع تجاوز به حریم جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه ۴۴ کنسرت موسیقی و جنگ شادی در این مدت در استان برگزار شد، افزود: تاکنون ۳۵۳ نمایشگاه فرهنگی، هنری و صنایع نوروزی برگزار شد.

انتهای پیام /ر

افزایش اقامت گردشگران نوروزی در مازندران

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.