نشریه هیل در مطلبی نوشت با افزایش نابسامانی در تیم حقوقی ترامپ، پیامدهایی جدی در انتظار پرونده تبانی ادعایی ترامپ با روسیه خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت هیل در مطلبی نوشت: کارشناسان معتقدند آشفتگی‌ها در تیم حقوقی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در شرایطی که تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه در تحقیقات دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا به مرحله حساسی رسیده است، می‌تواند پیامد‌های نگران‌کننده‌ای به همراه داشته باشد.

لری لیتمن، معاون اسبق دادستان کل آمریکا که اکنون در دانشکده حقوق دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس مشغول به تدریس است، گفت: «شرایط کنونی بسیار عجیب است. شما به عنوان یک سیاست‌مدار در چنین شرایطی باید راهبردی داشته باشید و آن را اجرا کنید. اما او (ترامپ) به معنای کامل کلمه، هیچ راهبردی را اتخاذ نکرده است و تا جایی که می‌دانیم، وی حتی تصمیمات خود درباره انتخاب کارکنان کاخ سفید را با دیدن شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اتخاذ می‌کند.»

در هفته گذشته، آشفتگی‌هایی در تیم حقوقی ترامپ پدیدار شد و بدین ترتیب «جان داود» که سرپرستی تیم حقوقی ترامپ را بر عهده داشت، روز پنجشنبه هفته گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به نظر می‌رسد یکی از عوامل تسهیل کننده در کناره‌گیری داود، پیشنهاد استخدام «جوزف دی جنووا»، وکیل پیشین منطقه کلمبیا بوده است. دی جنووا پیش از این اشاره کرده بود پلیس فدرال آمریکا قصد دارد با اتهامات دروغین مبنی بر تبانی ترامپ با روسیه، علیه وی پرونده سازی کند.

همچنین گزارش‌ها حاکی بود «ویکتوریا توئنسینگ»، وکیل معروف و همسر دی جنووا قرار است به تیم حقوقی ترامپ بپیوندد.

اما روز یکشنبه، مشخص شد این دو نفر در تیم حقوقی ترامپ حاضر نخواهند شد. یکی از وکلای ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد برخی «تنش‌ها» موجب شده است این دو وکیل از دفاع ترامپ در پرونده تحقیقات دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا خودداری کنند.

نیویورک تایمز نیز در گزارشی نوشت ترامپ در دیدار با این دو وکیل، نتوانسته است روابط گرمی با آن‌ها برقرار کند.

ترامپ و به طور کل کاخ سفید، نسبت به انتشار خبر‌هایی مبنی بر این‌که رئیس جمهور آمریکا برای جمع‌آوری تیمی از وکلای خبره با مشکل مواجه است، حساسیت بسیاری نشان داده‌اند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، در سخنان خود در روز سه شنبه تاکید کرد «رئیس جمهور تیمی کاملا شایسته متشکل از افرادی که در این روند نقش داشته‌اند، در اختیار دارد.»

وی همچنین افزود: این پرسش‌ها باید از وکیل ارشد ترامپ پرسیده شوند.

ترامپ روز یکشنبه در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «بسیاری از وکلا و موسسات حقوقی می‌خواهند در پرونده روسیه از من دفاع کنند. اخبار جعلی که حکایت از دشواری یافتن وکلایی که تمایل دارند از من دفاع کنند دارد را باور نکنید.»

رئیس جمهور آمریکا گفت: هر گونه افزودن به تعداد وکلای خود نیازمند زمان زیادی است و این مسئله برای آمریکا منصفانه نخواهد بود.

با این حال، علی‌رغم این گفته‌ها، برخی از وکلای برجسته آمریکایی به طور آشکار اعلام کرده‌اند به تیم حقوقی ترامپ نخواهند پیوست. برخی دیگر نیز گمانه‌زنی‌ها درباره پیوستن خود به این تیم را سریعا رد کرده‌اند.

تد اولسون، یکی از وکلایی که پیوستن به تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا را رد کرده است، روز دوشنبه در گفتگو با شبکه ام اس ان بی سی گفت: نحوه کلی کشورداری ترامپ، از جمله تغییرات کارمندان کاخ سفید، شرایط واشنگتن را به سوی «آشفتگی» پیش می‌برد.

اولسون گفت: «این وضع تنها هرج و مرج و سردرگمی به همراه دارد و به هیچ وجه خوشایند نیست.»

وکلا و کارشناسان حقوقی که با نشریه هیل مصاحبه کرده‌اند گفته‌های اولسون درباره وضع حقوقی تیم ترامپ را تایید کردند.

این افراد به شخصیت دمدمی مزاج رئیس جمهور آمریکا اشاره و بیان کردند که همین مسئله موجب می‌شود هر وکیلی از همکاری با وی خودداری کند.

مارک زید، یک وکیل برجسته در واشنگتن، در این‌باره گفت: «من زمان، انرژی و تحمل نگهداری از یک موکل را که مانند کودکان تجربه، تخصص و نظرات من را نادیده بگیرد، ندارم.»

زید خاطر نشان کرد که تجربه وکالت اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره را داشته است.

این وکیل افزود: «نپذیرفتن وکالت ترامپ هیچ ربطی به سیاست ندارد و تنها به شخصیت موکل مربوط است. او موکلی خواهد بود که خویشتن‌دار نیست و بی‌وقفه پیام‌های توییتری منتشر می‌کند و با وکلای خود بحث می‌کند و به راهنمایی‌های آن‌ها توجه نمی‌کند.»

جی سکولوو، وکیل ارشد ترامپ در گفتگوی تلفنی کوتاه با نشریه هیل، گفته‌ها مبنی بر این‌که تیم حقوقی ترامپ قصد مقابله با تیم تحقیقاتی رابرت مولر دارد، رد کرد.

وی گفت: «ما به حفظ همکاری‌ها و رابطه سازنده با دفتر بازرس ویژه ادامه خواهیم داد.»

با این حال، برخی ناظران معتقدند وکلای ترامپ نه می‌توانند و نه می‌خواهند به تنهایی پرونده مولر را به دست بگیرند.

مایکل زلدین، تحلیلگر مسائل حقوقی در شبکه خبری سی ان ان در این‌باره گفت: «سکولوو بیشتر مسئول ارتباطات است. وی وکیل مدافع پرونده‌های کیفری نیست و ادعایی نیز در این‌باره ندارد. او تنها به این دلیل در تیم ترامپ حضور دارد که پیام‌های رسانه‌ای رئیس جمهور آمریکا را بیان کند. اما او به فردی نیاز خواهد داشت که در تحقیقات مولر بتواند چاره‌ای بیندیشد.»

از دیگر معضلات تیم حقوقی ترامپ می‌توان به مارک کازوویتز، وکیل شخصی ترامپ اشاره کرد. این وکیل در چند رسوایی دخیل بوده است و به همین دلیل از حرفه وکالت کنار گذاشته شده است. با این حال، او همچنان به طور کامل از تیم حقوقی ترامپ خارج نشده است و گفته می‌شود به مشاوره حقوقی خود به رئیس جمهور آمریکا ادامه می‌دهد.

زید اذعان کرد  در صورتی که ترامپ بتواند وکیلی بیابد که از او در پرونده روسیه دفاع کند، آشفتگی در تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا می‌تواند کاهش یابد.

وی گفت: «هنگامی که ترامپ وکیلی بیابد که به وی اعتماد داشته باشد، گفته‌های تمام وکلایی که از پیوستن به تیم حقوقی ترامپ سر باز زدند بی‌اهمیت خواهد شداما این روز همچنان فرا نرسیده است.»

انتهای پیام/

آشفتگی در تیم حقوقی ترامپ در پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا 

برچسب ها: دونالد ترامپ ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار