استخدام بیش از ۸۰ درصد جوانان راوری در کارخانه نورد فولاد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قول فرماندار بیش از ۸۰ درصد استخدامی ها در کارخانه نورد فولاد افراد بومی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زاهدی نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان راور گفت : با بودجه ای که امسال دولت به مجلس داد، علی رغم اشکالات جدی، خوشبختانه توانسته ایم در مباحث مرتبط با برنامه ششم  و  عدالت محوری برای اولین بار تبصره ها و مواد را خوبی به دست بیاوریم.

وی افزود: با وجود کمبود مالی که  در کشور با آن مواجه هستیم، لایحه بوجه نسبتاً خوب بسته شد و همکاری دولت در مراحل بسته شدن بودجه بسیار خوب بوده است.

زاهدی به اقدامات انجام شده توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری اشاره و تصریح کرد: مازاد بر بودجه آموزش و پرورش، ۶ هزار میلیارد تومان برای آموزش خلق درآمد کردیم که بدین ترتیب کمک بسیار بزرگی در سطح فرهنگی و فرهنگیان انجام می شود.

وی یادآور شد: در حوزه ی آموزش عالی هزار میلیارد تومان،  در  دانشگاه پیام نور۱۵۰میلیارد تومان، در دانشگاه فنی حرفه ای ۱۰۰ میلیارد تومان، در دانشگاه علوم پزشکی۲۰ میلیارد  تومان و درسطح ملی و استانی  مازاد بر بودجه ی تعیین شده توسط دولت کمک و خلق درآمد کردیم.

زاهدی به اقدامات این کمیسیون در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: پرداخت بخشی از طلب پیمانکاران مسیر کرمان ـ راورـ دیهوک، پیگیری گازرسانی و اعطای وام های زلزله که تا این جارضایت بخش بوده از دیگر اقدامات انجام شده توسط این کمیسیون است.

وی با اشاره به مشکلات کسانی که در موضوع فرش عتبات عالیات در حال فعالیت هستند، افزود: طی صحبت های انجام شده با ستاد عتبات عالیات و  بررسی های انجام شده، مقرر شد بعد از تعطیلات نوروز اصلاح روندی صورت گیرد تا علاوه بر توسعه، موضوع فرش عتبات عالیات، هم از نظر کیفی و هم از نظر خدمت رسانی و ارائه تسهیلات وضعیت بهتری پیدا کند.

نماینده ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه وام های خوبی در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و روستاها در حال واگذاری است، تصریح کرد: همه با همکاری هم  به ویژه جهاد کشاورزی برای دهستان ها و روستا ها باید بین ۱۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان وام با کارمزد پایین در نظر گرفته و اعطا شود.

زاهدی یادآور شد: با دادن طرح های مناسب و به صرفه در سطح شهرستان، به جد حمایت خواهم کرد و هیچ محدودیتی در تعداد آن وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه کارخانه فولاد در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته  است، گفت: آگهی استخدام داده شده و بیش از  ۸۰ درصد نیروهای در حال استخدام، بومی و اهل راور هستند که این اقدام در سطح کشور کم نظیر و سبب رونق اشتغال در سطح  این شهرستان می شود.

زاهدی تصریح کرد: با توجه به صحبت هایی که با فرماندار راور انجام شد، مشخص گردید که ۱۰۰ درصد جوانان دارای مدرک دیپلم و درحال استخدام در کارخانه نورد راوری هستند.

وی گفت: در رابطه با کارگران ذوب آهن به خصوص بازنشستگان کارهای بسیار خوبی نظیر پرداخت حقوق معوق بهمن و حقوق اسفند و عیدی پیگیری شد و در حال حاضر بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پول گذاشتیم که در سال جاری  کمترین مشکل و از نظر حقوق و مزایا داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در رابطه با راه اندازی معادن فعال راور نیز افزود:  این معادن هم مشکلاتی دارند که طی تذکراتی که  دادیم قرار شد هیئت وزیران تصمیم قاطعی برای بحث کنترل ذغال سنگ وارده برای ذوب آهن اصفهان بگیرند .

زاهدی تصریح کرد: برای خدمت به مردم، زمان جناح بندی ها گذشته و اگر دنبال این مسائل باشیم به کشور به ویژه مردم ظلم کرده ایم ، پس هر مسئولی باید خادم مردم باشد.

وی تأکید کرد: باید همه دست به دست هم بدهیم و کشور را بسازیم چرا که آمریکای پلید فقط به دنبال نابودی جمهوری اسلامی است و به این جناح ها هیچ توجهی ندارد .

انتهای پیام/ب

بومی سازی در کارخانه نورد فولاد راور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار