مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از میزبانی مسافران نوروزی در ۱۸ بوستان جنگلی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از میزبانی مسافران نوروزی در ۱۸بوستان جنگلی استان سمنان خبر داد و گفت : ۱۵ پایگاه امداد جنگل و مرتع در استان سمنان فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار نسخه پوستر بیایید از خودمان شروع کنیم و با طبیعت مهربان باشیم و ۱۰ هزار کیسه زباله در استان سمنان در راستای مجموعه ترویجی و اطلاع رسانی با مشارکت دستگاه های مرتبط به مناسبت روز طبیعت 13فروردین در خروجی شهرهای استان توزیع می گردد افزود : ۱۵پایگاه امداد جنگل و مرتع از 27 اسفند تا ۱۵ فروردین در قالب گروه های چهار نفره در راستای جلوگیری از تخریب مناطق در حال گشت زنی و در تمامی شهرستان های استان سمنان به صورت تمام وقت مستقر هستند.

مدیرکل منابع طبیعی، آبخیزداری استان سمنان همچنین گفت: برای جلوگیری از دخل و تصرف در عرصه های طبیعی و اراضی ملی در کنار طرح مشارکت مردمی در حفاظت از انفال، طرح هایی مانند فعال كردن تیم های گشت زنی و ایجاد كمربند حفاظتی برای جلوگیری از تجاوز به عرصه های منابع طبیعی را در دستور کار قرار داده ایم که امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک نتایج مثبت این طرح ها با مشارکت همیاران طبیعت مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد: هموطنان در این روز و هر زمان دیگر برای جلوگیری از تخریب عرصه های طبیعی از ریختن زباله در طبیعت، روشن کردن آتش در مناطق جنگلی، استفاده از سر شاخه های خشک درختان برای روشن کردن آتش جلوگیری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان با اشاره به این که روشن کردن آتش در میان این بوستان ها و مناطق جنگلی ممنوع است گفت : هموطنان می توانند در صورت آتش سوزی در عرصه های جنگلی و اراضی ملی با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز دارای استان سمنان گزارش دهند.

انتهای پیام / ه

۱۵ پایگاه امداد جنگل و مرتع در استان سمنان فعال هستند

 

برچسب ها: محیط زیست ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.