کتاب 'بندر بوشهر' چهارشنبه شب در آئینی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در موزه تجارت دریایی خلیج فارس رونمایی شد.

کتاب 'بندر بوشهر' رونمایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حاشیه این آئین در جمع خبرنگاران گفت: این اثر ارزشمند تاریخی به سه زبان فارسی، آلمانی و انگلیسی به چاپ رسیده است.

نورالله اسعدی افزود: کتاب 'بندربوشهر' شامل ۱۹۵ عکس تاریخی از این استان در سال‌های ۱۲۸۷ تا ۱۳۰۹ شمسی است که بسیاری از آن‌ها برای نخسین بار در این کتاب چاپ شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب 'بندربوشهر' به وسیله 'مهتاب ابراهیم زاده' پژوهشگر برجسته بوشهری تهیه شده است، یادآور شد: این کتاب و مجموعه ارزشمند تاریخی در نتیجه تحقیق این پژوهشگر در استان بوشهر و کشور آلمان تهیه و تدوین شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز گفت: تلاش‌های وافر نویسندگان و محققان عرصه‌های مختلف بویژه در عرصه دریا و دریانوری ستودنی و قابل تقدیر است.

محمد راستاد افزود: کتاب 'بندر بوشهر' از جمله آثار فاخر و تاثیرگذار در معرفی شایسته بخشی از تاریخ پر فراز و نشیب استان بوشهر است که به خوبی از سوی این پژوهشگر بوشهری تهیه و تدوین شده است.

پژوهشگر کتاب تاریخی 'بندر بوشهر' نیز گفت: از سال ۹۲ تحقیقات خود را برای گردآوری این کتاب آغاز و با توجه به اینکه بعد از گذشت یک و نیم سال موفق به جمع آوری آثار دلخواه خود در استان نشدم با همکاری وزارت امور خارجه آلمان ادامه تحقیقات خود را به مدت یک و نیم سال در این کشور از سر گرفتم.

مهتاب ابراهیم زاده افزود: در این راستا حمایت‌های بسیاری خوبی از مجموعه اداره کل بنادر و دریانوری استان بوشهر و همچنین نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر صورت گرفت که از آن‌ها کمال تقدیر و قدردانی دارم.

انتهای پیام/م

رونمایی از کتاب 'بندر بوشهر'

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.