معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از اسکان ۸۲۶ هزار و ۱۵۴ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ عربی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون بالغ بر ۸۲۶ هزار و ۱۵۴ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند.


وی با اشاره به اقامت ۸۳.۳۴ درصد مسافران در اقامتگاه‌های موقت استان، افزود: در این مدت بالغ بر ۶۹۶ هزار و ۷۹۲ نفر در این اقامتگاه‌ها شامل کمپ، کانکس و چادر‌های مسافرتی اقامت داشته اند.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی میزان اقامت در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش را ۴۱ هزار و ۷۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: علاوه بر این طی این مدت چهار هزار و ۱۳۶ نفر در هتل ها، چهار هزار و ۴۸۱ نفر در مهمانپذیر‌ها و ۷۸ هزار و ۹۵۹ نفر نیز در سایر مراکز اقامتی اسکان یافته اند.


عربی همچنین به انجام ۶۰۵ مورد بازدید نظارتی در تعطیلات نوروزی امسال اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۱۹۲ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، ۲۱۷ مورد از رستوران ها، مراکز پذیرایی و بین راهی، ۵۵ مورد از دفاتر خدمات مسافرتی و ۱۴۱ مورد نیز از مراکز اقامتی موقت بوده است.


وی با اشاره به ۴۱ فقره تذکر به مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی و مراکز پذیرایی طی این مدت، گفت: همچنین در این مورد پنج فقره اخطار کتبی به این مراکز داده شده و ۱۰۲ مرکز نیز مورد تشویق قرار گرفته اند.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از یک میلیون و ۷۴۲ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و توریستی استان خبر داد و گفت: در این بازه زمانی ۸۴۸ هزار ۹۱۰ بازدید از جاذبه‌های تاریخی- فرهنگی، ۵۹۳ هزار و ۶۵۹ بازدید از جاذبه‌های طبیعی استان و ۳۰۰ هزار و ۴۲۸ بازدید نیز از جاذبه‌های دست ساز استان انجام شده است.
انتهای پیام/ب


یک میلیون و ۷۴۲ بازدید از جاذبه‌های تاریخی خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.