چین از آمریکا خواست برای ایجاد روابط نظامی باثبات بین ارتش دو کشور همکاری کنند.

گسترش روابط نظامی چین و آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چین از آمریکا خواست برای ایجاد روابط باثبات بین ارتش دو کشور همکاری کنند. سخنگوی وزارت دفاع ملی چین، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت سران دو کشور بر سر برقراری روابط نظامی باثبات و درست اتفاق نظر دارند. چنین روابطی به سود هر دو ارتش تمام می شود و جامعه بین‌المللی نیز چنین انتظاری دارد.

به گفته رن گوآکیانگ، ارتش چین اهمیت فراوانی برای روابط چین و آمریکا قائل است اما با قدرت از اقتدار ملی، امنیت و توسعه منافع خود پاسدارای می کند. آنچه که ما از دوره های گذشته و کنونی می آموزیم این است که برای گسترش روابط نظامی چین و آمریکا نه تنها باید به منافع کوتاه مدت بیاندیشیم بلکه منافع بلندمدت را نیز باید مدنظر قرار دهیم، نه تنها گام های عملی برداریم بلکه اهداف بلندی در سر داشته باشیم، نه تنها در نظر داشته باشیم که وقتی همه چیز به خوبی پیش می رود خطرهای احتمالی وجود دارد بلکه وقتی در مشکل قرار داریم باید چشم به آینده داشته باشیم.

سخنان رن درباره روابط نظامی چین و آمریکا پس از آن بیان شد که هفته گذشته یک فروند ناوشکن نیروی دریایی ارتش آمریکا تا نزدیکی جزایر و مرجان های دریایی چین جنوبی که در کنترل چین قرار دارند پیش رفت. چین با چنین اقدام های تحریک‌کننده‌ای به شدت مخالف است.

در همین حال، نیروهای دریایی و هوایی ارتش چین تمرین های نظامی گسترده‌ای را در دریای چین چنوبی و غرب اقیانوس آرام به اجرا گذاشتند. در این تمرین ها سلاح های پیشرفته نظامی برای آزمودن قابلیت های عملیاتی مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/

درخواست چین از آمریکا برای تقویت روابط نظامی بین دو کشور

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار