مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی بیرجند گفت:اگر زیرساخت‌های لازم صورت بگیرد تا سال ۲۰۱۹ عسل عناب و زرشک ثبت جهانی خواهد شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛حامد نخعی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بیرجند شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد گفت:عناب و زرشک استان ثبت جهانی شده و از گل این دو محصول نیز عسل تولید می‌شود و اگر زیرساخت‌های لازم صورت بگیرد تا سال ۲۰۱۹ هم عسل عناب و هم عسل زرشک ثبت جهانی خواهد شد.

وی افزود:یکی از اهداف اساس‌نامه‌ای صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی،حمایت از برندسازی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی است.

نخعی گفت:در این راستا نیز نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد فرصت خوبی برای معرفی برندهای حوزه کشاورزی و صنایع غذایی است تا محصولات خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بیرجند افزود:صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در بیرجند 6 تعاونی و تشکل برند برای نمایشگاه فعال کرد و در معرفی حبه عناب و پودر زرشک فعالیت خوبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به لحاظ کیفیت،این دو محصول را به جایگاه واقعی آن که اول تا سوم جهان است،برسانیم ادامه داد:پودر زرشک استان به انگلیس صادر می‌شود و حبه انار نیز وارد بازار شده است.

نخعی با بیان اینکه محصولات جانبی استان وضعیت خوبی دارد،خاطرنشان کرد:با همت مسئولان برخی از محصولات استان در نمایشگاه نوروزگاه ایران معرفی می‌شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بیرجند اظهار کرد:امیدواریم در حوزه نمایشگاه‌های خارجی نیز فعالیت پررنگ داشته باشیم،وظیفه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بازارسازی و بازاریابی محصولات است.

وی گفت:عناب و زعفران خواص درمانی و غذایی بسیاری دارند اما در بسته‌بندی آن باید تلاش شود،تهیه یک خط تولید و بسته‌بندی با کیفیت نیازمند سرمایه‌گذاری بالایی است.

انتهای پیام/غ

صادرات پودر زرشک خراسان‌جنوبی به انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.