«توماس باخ» در سفر خود به کره شمالی گفت این کشور متعهد شده است در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کند.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک: کره شمالی در المپیک 2020 توکیو شرکت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به حضور تیم‌های ورزشی این کشور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو و نیز بازی‌های المپیک زمستانی سال 2022 پکن پایبند است.

باخ گفت با رهبر کره شمالی یک ملاقات رسمی 30 دقیقه‌ای داشته است و همچنین هنگام تماشای یک مسابقه فوتبال در روز جمعه در ورزشگاهی در پیونگ یانگ، با وی 45 دقیقه به طور غیررسمی صحبت کرده است.

وی گفت کیم جونگ اون از کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل نقش این کمیته در کمک به کره شمالی برای شرکت در مسابقات المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی قدردانی کرد.

باخ گفت: «ما ملاقاتی بسیار پربار داشتیم. در این ملاقات مشخص شد رهبر کره شمالی بینشی دقیق از نقشی دارد که ورزش می‌تواند در بحث آموزش و پرورش در جامعه ایفا کند.»

وی افزود رهبر کره شمالی به وی گفته است شرکت پیونگ‌یانگ در مسابقات المپیک زمستانی و رژه نمایشی سئول و پیونگ یانگ زیر یک پرچم «پیامد مهم مذاکرات صلح‌آمیز» بوده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه گزارش داد باخ از کیم جونگ اون به دلیل شرکت در مسابقات المپیک زمستانی در کره جنوبی صمیمانه قدردانی کرده است. رهبر کره شمالی نیز در پاسخ از کمیته بین‌المللی المپیک برای کمک به حضور ورزشکاران این کشور در این مسابقات تشکر کرده و خواستار ادامه همکاری‌های مشابه در دیگر فعالیت‌های ورزشی شده است.

باخ روز پنجشنبه به منظور بررسی تحولات ورزشی در کره شمالی و آمادگی ورزشکاران این کشور برای شرکت در مسابقات المپیک آتی وارد پیونگ یانگ شد. وی نخستین مقام خارجی است که پس از بازگشت کیم جونگ اون از سفر خود به پکن با وی دیدار کرده است.

باخ همچنین با وزیر ورزش کره شمالی دیدار و گفتگو کرد و گفت کمیته ملی المپیک پیونگ یانگ وعده داده است در مسابقات توکیو در سال 2020 و مسابقات پکن در سال 2022 شرکت کند.

مقامات کره شمالی و همسایه جنوبی این کشور هر دو مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ را گام مهمی در جهت کاهش تنش در شبه جزیره کره  عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/

حضور تیم‌های ورزشی کره شمالی در المپیک 2020 توکیو

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار