معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،گفت: جذابیت تبریز برای گردشگران نوروزی در سالجاری نسبت به سال های گذشته به دلیل رویداد تبریز 2018 افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد محب خدائی معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی، در بازدید از مراکز گردشگری و اماکن اقامتی تبریز، افزود: ما امروز شاهد بهار گردشگری تبریز در نوروز 97 بودیم و این استان گردشگرپذیر در حوزه های مختلف شاهد رشد شاخص های توریستی بوده است.

وی اظهار کرد: به دلیل برخورداری تبریز از ظرفیت‌های بیشمار گردشگری رشد 35‌ درصدی در حضور و بازدید گردشگران از استان را تجربه کردیم که این آمار نویدبخش روزهای خوش گردشگری در ماه های آینده می باشد.

جذابیت تبریز برای گردشگران نوروزی به اوج رسید

محب خدائی افزود: از دیروز که در استان حضور دارم شاهد برنامه‌های خوبی هستم و نوروز شادی را در استان شاهد بودم و برگزاری مراسم های مربوط به نوروزگاه‌ها توانسته است جذابیت خاصی بین گردشگران ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اصلی ‌ترین برنامه‌ها در گردشگری برگزاری رویدادها است که بهانه‌ای برای زنده و پویا بودن محیط می‌ آفرینند، یادآور شد: آمادگی داریم در تابستان 97با همکاری دستگاه‌های مختلف به خصوص صدا‌و‌سیما جشنواره ‌ای ویژه در تبریز برگزار کنیم و آن را به برند ملی و جهانی در راستای تبریز 2018 تبدیل کنیم.

اوج جذابیت تبریز برای گردشگران نوروزی+تصاویر

محب خدائی ادامه داد: ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی در حوزه خدمات گردشگری باید ارتقا یابد و در این راستا باید فرهنگ شهرگردشگر در استان و تبریز بیشتر تقویت و جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه بر ارتقای ظرفیت‌های بوم‌گردی استان توجه ویژه‌ای داریم، گفت: سازمان میراث‌ فرهنگی در تلاش است با توجه به وجود مزیت ‌هایی مانند پروازهای بین‌المللی، راه‌آهن و ظرفیت بزرگ و همکاری شایسته صدا‌و‌سیما، آذربایجان شرقی را به‌ عنوان مرکز لوپ گردشگری شمال‌غرب کشور مطرح کند.

معاون گردشگری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه موضوع گردشگری در بیشتر مواقع سرمایه‌گذاری آنچنان قوی و هنگفت نیاز ندارد، گفت: حتی یک خانه روستایی ساده می‌ تواند درآمد سرشاری در این رابطه ایجاد کند و موضوع اصلی در گردشگری بحث معرفی و شناساندن جذابیت‌ها و قابلیت‌های منطقه است که باید جدی گرفته شود.

محب‌خدایی ادامه داد: توجه و ذوق مردم می ‌تواند تأثیر بسیار بیشتری از اقدامات دولتی در حوزه گردشگری داشته باشد و آحاد مردم می‌ توانند با اندکی خلاقیت اقدامات مؤثری در عرصه گردشگری انجام دهند.

وی ادامه داد: نگه داشتن گردشگر بسیار با اهمیت‌تر از جذب آن است، چراکه هر گردشگر در صورت جذب، اگر خدمات خوب نگیرد با تجربه منفی همراه شده و می‌ تواند روی 13 نفر تأثیر منفی بگذارد، پس کیفیت خدمات در ماندگاری گردشگر نقش کلیدی دارد.

آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و 800 اثر ملموس و غیرملموس ثبت شده ملی و جهانی از جمله استان های پیشتاز در حوزه گردشگری است.

 

انتهای پیام/

 

 جذابیت تبریز برای گردشگران نوروزی به اوج رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.