دریاچه زیبای اوان در استان قزوین

دریاچه اوان به‌ عنوان زیباترین دریاچه استان قزوین در طول سال به‌ ویژه ایام نوروز میزبان هزاران نفر از گردشگران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ دریاچه زیبای اوان که در حلقه ۴ روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد الموت قرار دارد همچون نگینی زمرّد می‌درخشد و با چشم انداز مسحور کننده اش گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را در چهارفصل سال به خود جذب می‌کند.

این دریاچه در هزار و ۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا قرار گرفته است.

دریاچه اوان که بیش از ۷۰ هزار مترمربع مساحت دارد از محیط خارج خود آبی را به طور مستقیم دریافت نمی‌کند و تنها از آب چشمه‌های موجود در کف دریاچه تغذیه می‌شود و به شکل حفره‌ای است که عمیق‌ترین بخش آن به عمق ۷/۵ متر در جنوب شرقی واقع شده است.

غیر از گونه‌های درختی دست کاشت نظیر بید، چنار، تبریزی، سیب، آلبالو، گیلاس، سنجد، فندق و گردو؛ گیاهان علفی مانند گون، کنگر، شیرین بیان و گونه‌های مختلف دیگر از خانواده گرامینه و لگومینیوزه هم در حوزه آبخیز اوان وجود دارند.

از گیاهان داخل دریاچه هم می‌توان به نی بن در آب، گیاهان غوطه ور خوشاب و چنگال آبی اشاره کرد.

حیات وحش این حوزه آبخیز شامل کل و بز که به علت شکار بی رویه و تخریب زیستگاه آنان کاهش چشمگیری یافته اند، پلنگ، خرس قهوه ای، روباه، شغال، گرگ، گراز، شنگ، سیاه گوش (گربه وحشی) انواع عقاب ها، دال، دلیچه، شاهین، جغد، کبک، فاخته، دارکوب، سبزقبا، زاغی و انواع گنجشک سانان، قورباغه، لاک پشت و خرچنگ می‌شود که باید انواع ماهی از جمله قزل آلای رنگین، کپور و اردک ماهی را هم به آن افزود.

انتهای پیام/

معرفی جاذبه های طبیعی استان قزوین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار