آژانس فضایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد فضاپیمای تیانگونگ-۱ چین روز دوشنبه وارد جو زمین خواهد شد.

فضاپیمای تیانگونگ-۱ چین دوشنبه وارد جو زمین می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس فضایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد فضاپیمای تیانگونگ-۱ چین روز دوشنبه وارد جو زمین خواهد شد. بر اساس این بیانیه که روز یکشنبه منتشر شد، این آژانس به زمان دقیق ورود فضاپیمای تیانگونگ-1 به جو زمین اشاره ای نکرد.

هنوز هیچکس نمی داند بقایای این فضاپیما در چه نقطه ای از زمین خواهد افتاد و بسیاری از کارشناسان و متخصصان نیز بر این باورند که قسمت اعظم آن بعد از ورود به جو زمین، بر اثر شدت حرارت، خواهد سوخت و از بین خواهد رفت.

پکن روز جمعه نیز اعلام کرد این احتمال که قطعه بزرگی از این فضاپیما به زمین برسد بسیار کم است.

از سوی دیگر، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از وزارت علوم و فناوری کره جنوبی گزارش داد انتظار می رود فضاپیمای تیانگونگ-1 در فاصله زمانی بین هفت و 26 دقیقه صبح تا سه و 26 دقیقه بعد از ظهر (ده و 26 دقیقه شب تا شش و 26 دقیقه صبح به وقت گرینویچ) وارد لایه اتمسفر زمین شود.

فضاپیمای تیانگونگ-1 که به معنی «کاخ بهشتی 1» است در سال 2011 با هدف آزمایش های فضایی چین در زمینه گردش به دور زمین به فضا پرتاب شد. چین در راستای طرح های بلندپروازانه فضایی خود قصد دارد تا سال 2023 یک ایستگاه دائمی فضایی را در مدار قرار دهد. در ابتدا قرار بود این آزمایشگاه فضایی در سال 2013 نابود شود ولی ماموریت آن چندین بار تمدید شد.

چین اعلام کرده بود این فضاپیما در اواخر سال 2017 وارد اتمسفر زمین خواهد شد ولی این روند به تاخیر افتاد و به همین سبب برخی کارشناسان این احتمال را مطرح کردند که شاید این آزمایشگاه فضایی از کنترل خارج شده است.

انتهای پیام/

ورود فضاپیمای تیانگونگ-۱ چین به جو زمین

برچسب ها: چین ، اخبار خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار