مدیر موزه‌های استان بوشهر گفت: روزانه بین دو تا سه هزار نفر با مراجعه به موزه رئیسعلی دلواری از آثار مربوط به مقاومت مردم استان بوشهر دیدن می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی بَساردِه مدیر موزه‌های استان بوشهر گفت: موزه شهید رئیسعلی دلواری در شهر دلوار یکی از موزه‌های پربازدید کشور در تعطیلات نوروزی بوده است.

مهدی بَساردِه افزود: روزانه بین دو تا سه هزار نفر با مراجعه به این موزه از آثار مربوط به مقاومت مردم استان بوشهر به ویژه اهالی تنگستان و دلوار به رهبری رئیسعلی دلواری در برابر متجاوزان انگلیسی در جنگ جهانی اول دیدن می‌کنند.

وی همچنین  با اشاره به بازدید بیش از 46 هزارگردشگر نوروزی از موزه‌های استان بوشهر بیان کرد: در استان پنج موزه ثابت و فعال داریم که فردا هم برای باز هستند.

بسارده این موزه‌ها را، موزه شهید رئیسعلی دلواری در دلوار و موزه‌های مردمشناسی، دریا و دریانوردی، تجارت دریایی و مجموعه فرهنگی- تاریخی دهدشتی در بوشهر عنوان کرد که علاقه‌مندان از ساعت 9 تا 19 می‌توانند از آنها بازدید کنند.

وی همچنین با اشاره به موزه سیراف گفت: این موزه هم در این روزها بازدید کننده داشته اما از آنجا که هنوز در فهرست موزه‌های کشور ثبت نشده تعداد بازدیدکنندگانش در آمارهایمان نیامده است.

مدیر موزه‌های استان بوشهر افزود: کسانی که با اردوهای راهیان نور دریایی به جزیره خارگ اعزام می‌شوند، رایگان از موزه‌ها بازدید می‌کنند که بیشتر آنها به سراغ موزه رئیسعلی دلواری و موزه مردمشناسی می‌روند.

بسارده با اشاره به برپایی غرفه‌هایی در موزه‌ها برای معرفی صنایع دستی استان، گفت: بخشی از درآمد موزه‌ها به حمایت از بیماران سرطانی اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام/پ

موزه رئیسعلی دلواری

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.