رییس پلیس فتا ناجاگفت:جرایم اینترنتی سال 96 در مقایسه با سال 95 به میزان 45 درصد افزایش داشته که البته 86 درصد این جرایم کشف شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سردار سید کمال

هادیان فرامروز در اصفهان گفت :موضع و نظر پلیس درباره پیام رسان های فضای

مجازی، مدیریت این فضا است.

 رییس پلیس فتا ناجا افزود: بر اساس پروتکل ها، صاحبان شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مجازی موظفند که سرورهای خود را در اختیار کشورهایی قرار دارند که کابران آنها آنجا زندگی می کنند.
وی گفت: این در حالی است که سرور های اینستاگرام و تلگرام در اختیار پلیس ایران نیست در حالیکه کشورهای دیگر از این پروتکل استفاده می کنند.
رییس پلیس فتا ناجا افزود : جرایمی همچون سرقت، هتک حیثیت کلاهبرداری و اخاذی در این فضاها به دلیل در اختیار نبودن سرور آنها به سختی قابل پیگیری است.
هادیان فر گفت : جرایم اینترنتی سال 96 در مقایسه با سال 95 به میزان 45 درصد افزایش داشته که البته 86 درصد این جرایم کشف شده است.
وی افزود: برداشت های غیرقانونی از حساب های بانکی با سهم 32 درصدی و هتک حیثیت، اخاذی و کلاهبرداری ،عمده ترین جریم اینترنتی هستند.
رییس پلیس فتا ناجا از بانکها خواست با افزایش اطلاع رسانی و آموزش مردم از وقوع سرقت های اینترنتی از حساب های بانکی جلوگیری کنند.
هادیانفر گفت: اکنون 51 هزار و 300 کسب و کار که از نشان اعتماد با تایید نیروی انتظامی و سازمان صنعت، معدن وتجارت برخوردارند در فضای مجازی فعالند.

 

انتهای پیام/م

سفر رییس پلیس فتا به اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.