مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: همزمان با روز طبیعت، هفت هزار عدد پلاستیک زباله بین خانواده‌ها و گردشگران استان توزیع می‌شود.

سیداصغر مطهری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ با بیان اینکه پلاستیک زباله در بین کسانی که به دامن طبیعت می‌روند توزیع می‌شود، افزود: ۷ هزار پلاستیک زباله، روز طبیعت در بین خانواده‌ها و گردشگران استان توزیع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این کیسه ها، قابل تجزیه است، اظهار کرد: این کیسه‌های پلاستیکی میان طبیعت گردان در تفرج گاه ها، بوستان ها، مناطق پر تردد ورودی شهرها، مناطق نمونه گردشگری و مناطق تحت مدیریت محیط زیست توزیع می‌شود.
وی از مردم خواست که در در روز طبیعت کیسه‌های مخصوص جمع آوری زباله را همراه داشته و در پایان روز همه زباله‌های تولیدی را جمع آوری و از رهاسازی آن در جنگل، کنار چشمه‌های آب، مناطق کوهستانی و دره‌ها خودداری کنند.
مطهری با تاکید بر حفظ عرصه‌های طبیعی و محیط زیست توسط افراد گفت: به مردم توصیه می‌شود از شکستن سرشاخه درختان به جد خودداری کنند همچنین از روشن کردن آتش در کنار درختان اجتناب کنند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تاکید کرد: از مردم انتظار می‌رود در صورت درست کردن آتش در طبیعت، پیش از ترک محل، آتش را خاموش کرده و از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند و با رعایت توصیه‌های زیست محیطی، طبیعت را دچار آسیب نکنند.
انتهای پیام/آ


تاکید مدیر کل حفاظت محیط زیست بر حفظ عرصه‌های طبیعی و محیط زیست توسط افراد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.