مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت:از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۱۲ فروردین ماه امسال ۳۹ هزار و ۱۲ نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

محمد سویدانلویی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ افزود: ۳۹ هزارو ۱۲ نفر از بیست و هفتم اسفند ماه سال ۹۶ تا دوازدهم فروردین ماه امسال از موزه‌های استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۱ درصد رشد دارد.
وی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۸۵۳ مسافر در این بازه زمانی وارد استان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.
سویدانلویی اظهار کرد: در این مدت ۵۹۳ هزارو ۳۵۹ وسیله نقلیه به استان وارد شدند که این رقم در سال گذشته ۵۰۳ هزار ۷۰۵ مورد می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه در این مدت نظارت بر ۹۴۴ تاسیسات گردشگری استان انجام شد، گفت: همچنین در مدت یاد شده ۸۶۴ هزارو ۸۰۹ نفر از مراکز تاریخی و تفریحی استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۲ درصد رشد دارد.
سویدانلویی گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه سال ۹۶ تا دوازدهم فروردین ماه امسال، ۱۵۴ هزار و ۵۰۸ نفر در استان اقامت داشتند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۱۱ هزار و ۹۶۱ نفر بود.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی همچنین تعداد تصادفات را در این مدت ۲۱۲ مورد عنوان و اعلام کرد:ر اثر آن ۳۳۰ نفر مجروح و ۱۳ نفر فوت کردند.
انتهای پیام/آ


بازدید از موزه‌های خراسان شمالی ۸۱ درصد افزایش یافت

برچسب ها: میراث فرهنگی ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.