طاق بستان ، بیستون، غارقوری قلعه ،تکیه معاون الملک و معبد آناهیتا؛

مکان هایی که در نوروز امسال پربازدید ترین اماکن طبیعی و گردشگری استان کرمانشاه بوده اند

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: طاق بستان، بیستون، غارقوری قلعه ،تکیه معاون الملک و معبد آناهیتا بیشترین بازدید کننده را در ایام نوروز داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جلیل بالایی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در نوروز امسال بیش از یکصد هزار مسافر نوروزی از مجموعه تاریخی تاق بستان بازدید کردند که از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.
وی افزود: محوطه تاریخی بیستون نیز با ۵۹ هزار بازدید کننده توانسته رشد ۵۱ درصدی را از آن خود کرد
بالایی اشاره‌ای هم به غار قوری قلعه به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی استان کرمانشاه کرد و گفت::در عید امسال ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر میهمان از این مکان دیدن کردند که رشد ۴۵ درصدی را به خود اختصاص داد ه. است.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:تکیه معاون الملک یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم این استان است که بواسطه نوع معماری امسال پذیرای گردشگران بود که با ۱۱ هزار و ۵۰۰ بازدید کننده توانسته خوش بدرخشد.
همچنین معبد آناهیتا یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه است که باهشت هزار بازدید کننده توانستهجایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: امسال ۲ هزار و ۵۵ مورد نظارت از تاسیسات گردشگری واحد‌های اقامتی و تفرجگاه‌ها توسط اکیب‌های بازرسی انجام شده است که یک رشد ۴۴ درصدی به خود اختصاص داده است.
بالایی اشاره‌ای هم به حضور کاروان فرهنگی با برنامه‌های مختلف نوروزی شاد و مفرح و متنوع برای مهمانان نوروزی اشاره کرد و گفت: ۲۳ نوروزگاه در استان کرمانشاه با ۳۵۰ برنامه موسیقی آیین‌های سنتی. هرپله. موسیقی برگزار شد.
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۶۲ نقطه با ۶۳۰ غرفه مربوط به صنایع دستی، سوغات، محصولات لبنی و سیاه چادر با بیش از یک و نیم میلیارد تومان فروش داشته است افزود: امسال ما با کمک سازمان پایانه‌های مسافربری و پلیس را ه. بر اساس دستگاه ماشین شمار یک میلیون و ۹۹۵ هزار ۲۴۴ نفر به استان کرمانشاه وارد شده است که یک رشد ۲ درصدی را از آن خود کرده است
بالایی همچنین اشاره‌ای به اقامت شب‌ها در ایام نوروز کرد گفت:: در این اقامتگاه‌ها ۲۸۵ هزار و ۷۸۱ نفر در کرمانشاه اقامت داشته اند که رشدی ۶ درصدی را نشان می‌دهد.
وی همچنین اشاره‌ای به فروش بلیط توسط گردشگران و بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی ۲۱۷ هزار و ۴۷۰ نفر از اماکن تاریخی بلیط فروخته شد که این رشد ۳۴ درصدی برخوردار است.

انتهای پیام/پ

گردشگری در استان کرمانشاه

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.