مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر گفت: در تعطیلات نوروزی امسال هفت میلیون و ۸۶۲ هزار و ۳۹۶ تردد در جاده‌های این استان ثبت شده است.

بیش از هفت میلیون تردد در بوشهر ثبت شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حمیدرضا علم روز سه شنبه گفت: این میزان تردد نسبت به هفت میلیون و ۶۱ هزار و ۲۶۴ تردد سال گذشته ۱۱.۳۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: براساس آمار مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر در جاده‌های ورودی استان به میزان ۷۹۹ هزار و ۹۸۰ تردد و محور‌های خروجی نیز به میزان ۷۸۹ هزار و ۹۲۹ تردد ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۰.۳۷ و ۱۰.۶۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

علم اضافه کرد: بیشترین درصد افزایش در راه‌های ورودی استان جاده خوزستان - دیلم با ۲۵۷ هزارو ۸۰۵ تردد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵.۱۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین محور فیروزآباد - جم نیز با ۹۶ هزار و ۱۹۹ تردد و افزایش ۲۰.۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از دیگر راه‌های پرتردد استان بوشهر معرفی شده است.

علم، محور عسلویه – لامرد را با ۶۶ هزار و ۷۸۹ تردد، کنارتخته – وحدتیه با ۲۲۲ هزار و ۲۰۵ تردد، بندو- اخند با ۸۳ هزار و ۳۷۵ تردد به ترتیب با ۱۸.۵۴، ۱۲.۵۸، ۲.۲۶ درصد رشد از دیگر راه‌های پرتردد استان معرفی کرد.

وی بیان کرد: همچنین محور چغادک – بوشهر با ۴۳۴ هزار و ۸۷۹ تردد به میزان ۲۱.۴۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد و محور بوشهر- چغادک نیز با ۴۱۵ هزار و هشت تردد ۴.۵۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: همچنین جاده گناوه- سیامکان نیز با ۲۴ هزار و ۳۶۲ تردد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

علم گفت: در ایام نوروز براساس آمار مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر از ۳۰ استان کشور پلاک ورودی به استان بوشهر ثبت شده که استان فارس با ۱۹ درصد، اصفهان با ۵.۲۵، خوزستان با ۴.۵۸، تهران ۴.۴۴ و کهگیلویه و بویراحمد با ۱.۵ درصد بیشترین ورودی‌ها را به استان بوشهر داشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۲۰ ایستگاه ثابت، ۳۰ اکیپ سیار، ۳۲۰ نفر راهدار، ۲۶۱ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۳۵۰ سواری و ۷۰۰ مینی بوس در این استان در حال آماده باش هستند.

علم یادآور شد: مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر با تلفن گویای ۱۴۱، ۲۴ ساعته در خدمت کاربران جاده و مسافران است.

انتهای پیام/م

هفت میلیون و 862هزار و 396 تردد در جاده های  استان بوشهر ثبت شده است

برچسب ها: حمل و نقل ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.