رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زهک گفت: در روز طبیعت جمعیتی بالغ بر ۱۲۳ هزار نفر مسافر نوروزی و مردم منطقه سیستان وارد چاه نیمه‌های یک، ۲، ۳ و ۴ شهرستان زهک شدند.

عبدالکاظم میرشهرکی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زهک در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: روز گذشته جمعیتی بالغ بر ۱۲۳ هزار نفر مسافر نوروزی و مردم منطقه سیستان وارد چاه نیمه‌های یک، ۲، ۳ و ۴ شهرستان زهک شدند.

 افزود: ۲۳ هزار خودرو در چاه نیمه یک شهرستان زهک از ۴ صبح تا ساعت ۱۹ در چاه نیمه یک تردد کردند که نشان از حضوری بی سابقه در این منطقه است.

این مسئول ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در ایام نوروز، شاهد نوروزی متفاوت در این شهرستان بودیم.

وی گفت: با توجه به مصادف شدن سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) با روز ۱۳ فروردین امسال، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جشنواره‌ای در ۱۳ فروردین برگزار نکرد، اما به دلیل حضور مردم در این روز در چاه نیمه ها، سرکشی از نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و و رفع مشکلات آن‌ها را در دستور کار خود قرار داد و در گام دوم آمارگیری از چاه نیمه یک، دو، سه و چهار، جنگل جزینک، روستای هدف گردشگری قلعه نو و دهانه غلامان انجام شد.

میرشهرکی یادآور شد: جشن نوروزگاه زهک در چاه نیمه یک و در مجتمع بقیه الله الاعظم در تاریخ ۱۱ و ۱۲ فروردین با حضور مسؤولان برگزار شد.

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان زهک با بیان اینکه در این مراسم سرود‌های سنتی و محلی، ترانه خوانی محلی و ساز و دهل نیز اجرا شد، افزود: برنامه‌های رقص شمشیر، چاپ سیستانی، چوب بازی همگانی و اجرای مسابقات طناب کشی و دارت، خسو خسو، حلقه، تیروکمان، کشتی کچ و ... و نیز شاهنامه خوانی از دیگر برنامه‌های نوروزگاه زهک بود.

این مسئول ادامه داد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زهک جشنواره‌های متفاوتی را در ایام نوروز ۹۷ اجرا کرد که از جمله آن‌ها برگزاری نوروزگاه دهانه غلامان در هشت روز، نوروزگاه قلعه نو در دو روز در بام قلعه نو، شب‌های فرهنگی زهک به مدت پنج شب در پارک ساحلی زهک، جشنواره بازی‌های بومی محلی ساحل رودخانه کنار سد زهک، همایش پیاده روی خانوادگی و نوروزگاه خمک در تاریخ ۳ فروردین، همایش پیاده روی خانوادگی و نوروزگاه جزینک در تاریخ ۱۰ فروردین و آخرین برنامه‌های نوروزی شهرستان زهک جشنواره نوروزگاه زهک بود که در دو روز برگزار شد.

وی گفت: طوفان ۱۰۸ کیلومتری سیستان هم نتوانست اراده میراث بانان شهرستان زهک را سست کند و در ۱۲ فروردین ۹۷ بنا به درخواست مسافران نوروزی دومین روز از جشنواره نوروزگاه زهک هم با شور و شوق بسیار و به نحو شایسته برگزار شد که امیدواریم مورد رضایت مردم و مسافران نوروزی واقع شده باشد.

انتهای پیام/ع

حضور گردشگران نووزی در چاه‌نیمه‌های زهک 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار