۱۸ تن سبزه از شهروندان شیرازی برای تبدیل به کمپوست جمع‌آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  روح‌الله خوشبخت رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز در روز ۱۳ فروردین برای هفتمین سال پیاپی طرح "از سبزه تا کمپوست" را اجرا و در خروجی‌های شهر نسب به جمع جمع آوری سبزه‌ها کرده و در مقابل به آن‌ها کود ورمی کمپوست، کیسه زباله، کیسه پسماند خودرو و بسته‌های فرهنگی اهدا کرد.

وی افزود: سبزه‌های جمع‌آوری شده پس از انجام فرآیند‌های مورد نیاز، به کود کمپوست و ورمی کمپوست که از کود‌های شناخته شده بیولوژیک و مفید برای خاک هستند، تبدیل می‌شوند و علاوه بر بازگشت به چرخه طبیعت از به هدر رفتن آن‌ها جلوگیری می‌شود.

خوشبخت همچنین از نصب ۱۶۰ مخزن ویژه جمع آوری سبزه و زباله در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر شیراز و همچنین مکان‌های تفریحی خبر داد و افزود: ۲۰ عدد پاکت بازوغلتان و ۹۰ مخزن ۶۶۰ لیتری ویژه طرح "از سبزه تا کمپوست"در مبادی خروجی، مکان‌های تفریحی و جنب ۵۸ ایستگاه اطلاع‌رسانی نصب شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز تصریح کرد: ۱۰۰ نفر پاکبان نیز در این طرح با عنوان پاکبانان موتور سوار سبزه‌های رها شده در خیابان‌های شیراز را جمع آوری کردند.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح "از سبزه تا کمپوست" برای هفتمین سال در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.