رئیس شیلات شهرستان جاسک گفت:صیادان این شهرستان امسال بیش از ۳۵ هزار تن ماهی صید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، رمضانی رئیس شیلات شهرستان جاسک گفت:صیادان جاسکی امسال بیش از ۳۵ هزار تن ماهی در آب‌های این شهرستان صید می‌کنند که ۵ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود: صیادان پارسال ۳۲ هزار تن ماهی با ۷۷۷ فروند لنج و قایق در آب‌های این شهرستان صید کردند که ۱۰ درصد بیشتر از سال ۹۵ بود.

رئیس شیلات شهرستان جاسک گفت: پارسال پنج هزار و ۷۶۵ صیاد، صید ماهی را به روش‌های گوشگیر و انتظاری، دایره ای، قلاب یا تراولینگ در ۱۲۰ مایلی صیدگاه توجک تا رأس میدانی در جاسک بر عهده داشتند.

رمضانی گفت:بیشتر ماهیان صید شده از نوع صنعتی مانند گیدر، نیزه ماهی، هوور مسقطی، زرده، هَوور، فانوس ماهیان، ساردین و مُتو یا تجاری مانند میش، قُطر، شیر، سنگسر، هامور و سُرخو است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد ماهیان صنعتی برای تبدیل به کنسرو به کارخانه فرآوری هرمزگان و استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، کرمان و خوزستان ارسال و ۱۰ درصد دیگر نیز وارد بازار‌های ماهی فروشی هرمزگان می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه جاسک رتبه دوم صید ماهیان صنعتی را پس از چابهار در کشور دارد، افزود: این شهرستان به علت نزدیکی به دریای عمان و اقیانوس هند یکی از قطب‌های مهم تولید ماهی در جنوب کشور است.

شهرستان جاسک با بیش از ۵۸ هزار نفر جمعیت در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع است.

انتهای پیام/ف

افزایش صید ماهی در آب های جاسک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.