مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمدازورودبیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر و مسافردر تعطیلات نوروز در استان خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان درگفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ گفت:بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی در تعطیلات نوروز امسال از مناطق طبیعی، اماکن تاریخی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی استان دیدن کردند

محمود باقری بیان کرد:از این تعداد گردشگر بیش از یک میلیون نفر در استان اسکان یافتند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۸۰ درصد از اسکان یافتگان در اقامتگاه‌ها و فضا‌های باز مانند کمپینگ‌های چادری، اردوگاه‌ها و فضا‌های گردشگری و همچنین در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه بوده است.

باقری با اشاره به اینکه در حوزه خانه مسافر و بوم گردی شاهد افزایش ۱۹ درصدی جذب گردشگربودیم گفت: میزان تردد خودور‌ها در معابر برون و درون شهری استان نیز ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی گفت: این میزان افزایش گردشگران نوروزی و اسکان آنان نشان می‌دهد که کهگیلویه و بویراحمد مکان بسیار مناسب برای جذب و حضور گردشگران است و شعار مورد نظر که استان کهگیلویه و بویراحمد مقصد جدید گردشگران است محقق شده است.

انتهای پیام/د

افزایش ۲۰ درصدر تعداد مسافران و گردشگری نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.