مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: بیش از هزار جوان عضو در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی مشارکت کردند.

مشارکت 1000 جوان در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهروز کارخانه ای، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: این افراد با ارائه خدمات امدادی و توزیع بروشور به گردشگران خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی با اشاره به آمار هجدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی حوزه جوانان جمعیت هلال‌احمر استان گفت: این طرح از 28 اسفند تا 13 فروردین با برپایی 16 پایگاه ثابت، 8 پایگاه سحاب، 5 خیمه نماز، 10 فضای دوست‌دار و 10 ایستگاه سلامت اجرا شده است.

وی ادامه داد: نوروز امسال هزار و 129 نفر از جوانان عضو هلال‌احمر در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 719 نفر مرد و 410 نفر زن بوده‌اند.

کارخانه‌ای اظهار داشت: در این مدت 38 هزار و 761 نفر به پایگاه‌های ثابت و 2 هزار و 614 نفر به پایگاه‌های سحاب مراجعه کرده و 5 هزار و 114 نفر نیز به کمپین نه به تصادفات جاده‌ای پیوسته‌اند.

وی با اشاره به توزیع 37 هزار و 742 نسخه بروشور و سایر محصولات بین گردشگران اعلام کرد: در این مدت 39 هزار و 901 نفر به ایستگاه‌های سلامت و 2 هزار و 767 نفر به فضای دوست‌دار کودک، 920 نفر به خیمه نماز و 449 نفر به ایستگاه صلواتی مراجعه کرده‌اند.

کارخانه‌ای افزود: در هجدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی حوزه جوانان جمعیت هلال‌احمر 3 هزار و 421 مورد خدمات امدادی به مردم ارائه شده است.
وی با اشاره به آمار طرح امداد و نجات نوروزی نیز گفت: حوادث جاده‌ای 36 درصد و آمار فوتی 22 در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

کارخانه‌ای با بیان اینکه 243 نفر روز امدادگر در طرح امداد و نجات نوروزی حضور داشتند یادآور شد: این طرح از 25 اسفند تا 13 فروردین اجراشده و در این مدت 65 حادثه در جاده‌ها، کوهستان‌ها و شهرهای استان به وقوع پیوسته که از طرف جمعیت هلال‌احمر استان امدادرسانی شده است.

وی اعلام کرد: از این تعداد 29 مورد حادثه جاده‌ای و 7 مورد حوادث کوهستان بوده و 126 نفر از مسافران نیز خدمات امدادی دریافت کرده‌اند.

کارخانه‌ای با اشاره به تعداد نیروهای فعال در طرح امداد و نجات نوروزی مطرح کرد: 243 نفر روز در بخش عملیات، 48 نفر در آمبولانس‌های اعزامی و 4 نفر در خودروهای نجات به ارائه خدمات پرداخته‌اند.

وی، میانگین زمان رسیدن نیروهای امدادی به محل وقوع حادثه را 9 دقیقه و 2 ثانیه اعلام کرد و افزود: نوروز امسال حوادث جاده‌ای 36 درصد و آمار فوتی تصادفات جاده‌ای 22 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ج

بیش از 1000 جوان در طرح ملی ایمنی وسلامت نوروزی شرکت کردند

برچسب ها: هلال احمر ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.