سیفالله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:کارشناسان ما موظف هستند تا بر عملکرد همه دفاتر نظارت کنند.
وی افزود: اگر کارت فردی به هر دلیلی مشکل داشته باشد دفاتر مکلف هستند تا برای فرد در اسرع وقت پیغام بفرستند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه زمان تحویل کارت ملی هوشمند را به کمتر از یک ماه رساندهایم و بر این عهد خود استوار هستیم گفت: اگر در بعضی از دفاتر روال اداری با سرعت تعریف شده طی نشود، افراد میتوانند به اداره کل دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و گزارش دهند.
لازم به ذکر است؛ بنا بر گزارشهای مردمی بعضی از دفاتر پس از گذشت چندین ماه پیغامی برای افراد ارسال نمیکنند و فرد مجبور به مراجعه مجدد به دفتر میشود که پس از آن مسئول دفتر، نقص یکی از اطلاعات فرد از قبیل اثر انگشت، عکس و ... را دلیل تاخیر عنوان میکند.
انتهای پیام/
بنده در بهمن ماه سال 96 به دفتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کردم و پس از انگشت نگاری رسید تحویل کارت شناسایی ملی دریافت نمودم ولی پس از گذشت بیش از سه ماه هنوز پیامکی مبنی بر آماده شده کارت ملی ذریافت نکرده ام و وقتی هم به دفتر مذکور مراجعه می کنم می گویند چیزی به ما اعلام نشده است و بلاتکلیف مانده ام. لطفا راهنمایی بفرمایید.
با تشکر
ممنون می شم