مدیرکل استاندارد استان همدان از خرید 117 نمونه از سطح بازار استان در راستای انجام طرح طاها در سال 96 خبر داد.

خرید 117 نمونه از بازار همدان در راستای انجام طرح «طاها»به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی ، مدیرکل استاندارد استان همدان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح طاها (اجرای طرح هماهنگ استاندارد) در سال 96، این اداره کل 117 نمونه از کالاهای مختلف در تقسیم بندی های صنعتی گوناگون مشمول مقررات استاندارد اجباری و دارای نشان استاندارد را با هزینه استاندارد خریداری و به منظور بررسی انطباق نمونه کالاهای خریداری شده با استانداردهای ملی مربوطه،  نسبت به انجام آزمایش های لازم اقدم کرده است.

مددی با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح ارتقای سطح کیفی فرآورده های تولیدی در راستای تامین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه است، گفت: خرید نمونه‌ها از بازار استان بر اساس لیست ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران که به فراخور فصل و ضرورت مورد تشخیص سازمان استاندارد بوده، انجام شده است.

مددی افزود: نتایج این طرح که با هدف ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد و افزایش کیفیت محصولات عرضه شده در سطح بازار اجرا می گردد، پس از انجام آزمایشات لازم اطلاع رسانی می شود و با واحدهای متخلف برخورد قانونی لازم صورت می پذیرد.

مدیرکل استاندارد استان همدان تاکید کرد: بر اساس قانون استاندارد هرگاه رعایت استاندارد برای تولید کالایی اجباری شده باشد در صورت عدم تولید محصول مطابق با استاندارد مربوطه، تولیدکننده به عنوان متخلف به دادگاه معرفی می‎شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان به مردم تاکید کرد: برای اطمینان از صحت علامت استاندارد کالا،  کد 10 رقمی درج ‌شده زیر علامت استاندارد را به سامانه 10001517 پیامک نمایند و اطلاعات مربوط به تولید کننده و محصول را دریافت نمایند و در صورت کشف نمونه های مشکوک به جعل علامت استاندارد موضوع را با اداره استاندارد استان مطرح کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.