مدیر مرکز اسناد وکتابخانه ملی استان یزد از به نمایش گذاشتن ۳۰ سند در خصوص زندگی کاری پروین اعتصامی در تالار اندیشه مدیریت اسناد و کتابخانه ملی یزد خبرداد.

نمایشگاه اسناد پروین اعتصامی در یزدگشایش یافت پاک طینت مدیر مرکز اسناد وکتابخانه ملی استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛گفت: این نمایشگاه به مناسبت سالروز درگذشت این شاعر معاصر و با عنوان اخترچرخ ادب برپا شده و تا ۲۴ فروردین بازدید برای عموم آزاد است.

پاک طینت افزود: اسناد این نمایشگاه در برگیرندۀ موافقت با استخدام پروین اعتصامی به سمت کتابدار دانشسرای عالی به تاریخ ۱۳۱۵/۵/۲۰ ش، مکاتبة رئیس دانشسرای‌عالی با ادارة استخدام در مورد رضایت از کار پروین اعتصامی به تاریخ ۱۳۱۵/۵/۱۷ ش، مکاتبه دربارة پرداخت حقوق ماهیانه به ایشان به تاریخ ۱۳۱۵/۴/۳۰ ش. و اسناد دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد استخدام پروین اعتصامی، به سمت کتابدار دانشسرای عالی به تاریخ ۱۳۱۵/۴/۷ ش؛ عدم تجدید قرارداد استخدام وی به دلیل حضور نداشتن در محل خدمت به تاریخ ۱۳۱۶/۱/۳۰ ش؛ گواهی دیپلم اعتصامی از مدرسة عالی آمریکائی دختران تهران به تاریخ ۱۸ ژوئن ۱۹۲۳ م. (۱۳۰۲ ش)؛ مکاتبات مربوط به حمل جنازه و دفن مرحومه اعتصامی در مقبرة خانوادگی ایشان در شهر قم، معرفی رسالة دکترای شهناز اعلامی اصفهانی، دربارة پروین اعتصامی به قلم استاد محمدعلی جمالزاده ۱۳۴۵/۴/۵ ش. مقاله‌ای به قلم استاد محمدعلی جمالزاده دربارة پروین اعتصامی ۱۳۴۵/۴/۵ ش؛ مکاتبات مربوط به اعطای نشان علمی به تعدادی از افراد داخلی و خارجی و از جمله پروین اعتصامی از دیگر اسناد این نمایشگاه است.

انتهای پیام/ ا

نمایشگاه پروین اعتصامی تا 24 فروردین در یزد

برچسب ها: نمایشگاه ، شاعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار