آیت‌الله نوری همدانی گفت: اهمیت طب در اسلام بسیار واضح است و تأکید شده است که کار در این عرصه باید به بهترین صورت و نحو انجام شود.

نباید منکر طب اسلامی شد/وجود طبیبان بصیر و معتمد ضروری استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار وزیر بهداشت،طرح تحول نظام سلامت را خدمت بزرگی به مردم کشور ارزیابی کرد و گفت: بهداشت و طب در اسلام از رتبه بالایی برخوردار است و خدمت در این عرصه نیز بالاتر از خدمت در سایر علوم است.

وی با تأکید بر وجود پزشکان بصیر و قابل اعتماد در کشور، افزود: بر اساس روایت به فرموده امام صادق(ع) نیز علاوه بر فقهای اسلام شناس و امیران مدیر و عادل، حضور طبیبان بصیر و معتمد ضروری است که بتوانند مردم را درمان کنند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های بهداشتی در کشور، خاطرنشان کرد: اهمیت طب در اسلام بسیار واضح است و تأکید شده است که کار در این عرصه باید به بهترین صورت و نحو انجام شود.

وی از رضایت مردم در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سخن گفت و تصریح کرد: قضاوت مردم نسبت به فعالیت پزشکی در کشور مثبت است در صورتی که مردم از امور معیشتی ناراضی هستند.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اهمیت معیشت مردم، افزود: باید کار در همه جریان‌ها مورد توجه باشد و رضایت مردم در همه امور به دست بیاید.

وی به شعار سال ۹۷ نیز اشاره‌ای کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی باید در حوزه بهداشت و درمان نیز مورد توجه قرار گیرد و باید سعی کنید که تجهیزات پزشکی در کشور تولید شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام با تمام ابعاد زندگی بشر در ارتباط است و نباید منکر وجود طب اسلامی شد، گفت: باید از سوء استفاده‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد جلوگیری کرد.

آیت الله نوری همدانی ورزش را ریشه ی همه دواها خواند و تصریح کرد: ورزش مداوم و روزانه بدن انسان را در مقابل بیماری‌ها مقاوم می‌کند و اگر به این امر توجه شود شاید ۵۰ درصد مطب‌ها و داروخانه‌ها خلوت شوند.

انتهای پیام/ش

دیدار وزیر بهداشت با آیت الله علوی گرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار