رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: یزد موفق‌ترین استان صنعتی کشور در سال گذشته انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به مزیت‌های صنعتی و تجاری استان یزد، اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد توانست در سال ۹۶ رتبه اول را در بین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور کسب کند و به‌عنوان موفق‌ترین استان صنعتی کشور شناخته شد.

محمدرضا علمدار یزدی با تأکید بر اینکه این موفقیت‌ها حاصل تلاش و تعامل بیش از ۳ هزار واحد صنعتی، ۵۶۰ واحد معدنی و ۴۱ هزار واحد صنفی استان است، یادآور شد: واحد‌های صنعتی و تجاری استان یزد در مقایسه با کشور کمترین مشکلات رادارند و یزد در این عرصه جز استان‌های خوش‌نام و مطرح کشوری است.

این مقام مسئول به رشد سرمایه‌گذاری در استان یزد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: از طرفی صادرات استان یزد نیز، هم ازلحاظ ارزش مالی و هم ارزش وزنی در سال گذشته با رشد تقریبی ۱۸ درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به آمار و شرایط رو به رشد صنعتی و تجاری استان، خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال پیش رو نیز با یاری خداوند و با تلاش و همت صنعتگران و تولیدکنندگان که نقش اصلی را در رونق اقتصادی استان ایفا می‌کنند، و همراهی و حمایت‌های مسئولین موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در ادامه با اشاره به شعار سال و توصیه‌های مقام معظم رهبری در راستای تحقق این شعار، اذعان کرد: تحقق شعار سال درگرو همراهی همه مسئولین و مردم و استفاده و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی است و در این راستا همه فعالان صنعتی و صاحب‌نظران اقتصادی باید با برنامه‌ریزی هدفمند تعاملات خود را افزایش دهند.

علمدار یزدی در پایان با تأکید مجدد بر اینکه غلبه بر معضلات و تعالی اقتصادی کشور وابسته به همدلی و عزم جدی اقشار مختلف مردم است، بیان داشت: حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود و صنعتگران نیز باید تمام تلاش خود را در راستای افزایش بهره‌وری و کیفیت تولیدات به کار بگیرند.

انتهای پیام/ص

یزد در سال گذشته در زمینه صنعت موفق بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.