دبیر هیئت روستایی و عشایری استان از کسب ۳۲ مدال رنگارنگ( ۱۹ عدد برنز ، ۶ عدد نقره ، ۷ عدد طلا) از مسابقات و رشته های ورزشی مختلف در سال ۹۶ توسط ورزشکاران زنجانی خبر داد .

کسب ۳۲ مدال رنگارنگ در سال ۹۶ سهم ورزش روستایی و عشایری استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ارفعی دبیر هیئت روستائی و عشایری استان  به فعالیت  ۱۲ کمیته، ۸ هیئت شهرستان و ۱۷ بخش ورزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۴۸ دهستان فعال نیز در بخش ورزش روستایی استان وجود دارد.
وی در رابطه با تعداد ورزشکاران این هیئت گفت: ۴هزارو۲۶۰ ورزشکار سازمان یافته (بانوان: ۱۲۱۰ نفر و آقایان: ۳۰۵۰ نفر) در سطح استان زیر نظر هیئت روستایی و عشایری مشغول به ورزش هستند.
ارفعی پیرامون زیرساخت‌ها و امکانات ورزش روستایی در سطح استان زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه روستا‌های ما دارای امکانات تفریحی خیلی کمی هستند یا اصلا امکاناتی ندارند ولی روستائیان دارای زمان آزاد بسیار زیادی هستند و جوانان روستا ها اکثرا ۶ ماه از سال کشاورزی می‌کنند و ۶ ماه دیگر سال بیکار هستند؛ بهترین راه برای پر کردن این زمان می‌تواند از طریق بازی‌های بومی و محلی باشد.

وی ادامه داد:ما این بازی‌ها را به دو بخش تقسیم کرده ایم بازی‌هایی که در فضای آزاد انجام می‌شوند و بازی‌هایی که در درون خانه‌ها انجام می‌گیرند.
این مقام مسئول اضافه کرد: روستا‌های بالای ۲۵۰۰ خانوار ما دارای سالن ورزشی هستند و در روستا‌های با جمعیت کمتر، یک روستا به عنوان روستای مرکز انتخاب می‌شود و در آن سالن ورزشی ساخته و ۵ تا ۶ روستای اطراف از  امکانات آن استفاده می‌کنند.
ارفعی درخصوص بودجه و امکانات این هیئت بیان کرد: متاسفانه بودجه ما اندک است،  و بودجه سالانه ما بیشتر صرف خرید لوازم می‌شود. ما ۸ شهرستان داریم که این لوازم را به نسبت فعالیت بین این ۸ شهرستان و مرکز استان تقسیم می‌کنیم و آن‌ها نیز این امکانات را بین دهستان‌ها و روستا‌های تابعه خود پخش می‌کنند.
دبیر هیئت روستایی و عشایری استان با بیان اینکه ۱۳۰ رشته ورزشی فعال در استان وجود دارد گفت: ۹ مورد اعزام به مسابقات کشوری نیز در رشته‌های مختلف ورزشی در سال ۹۶ داشته ایم.
این مقام مسئول از دعوت ۵ ورزشکار زنجانی به اردو‌های تیم‌های ملی در سال گذشته خبر داد و گفت: نمایندگان شایسته استان موفق به کسب ۳۲ مدال رنگارنگ (۱۹ عدد برنز، ۶ عدد نقره، ۷ عدد طلا) از مسابقات و رشته‌های ورزشی مختلف در سال  گذشته شده اند.
ارفعی یادآور شد: در سال گذشته ۷ مورد مسابقات انتخابی و قهرمانی استان و ۴۰ همایش و جشنواره‌های عمومی را به میزبانی هیئت برگزار نموده ایم.

انتهای پیام/ن

لزوم توجه به بازی‌های بومی و محلی در روستا ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.