مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از رشد ۵۲ درصدی بازدید گردشگران نوروز از موزه‌های این استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از رشد ۵۲ درصدی بازدید گردشگران داخلی و رشد ۳۱ برابری بازدید گردشگران خارجی از موزه‌های استان مرکزی خبرداد.

حسینی افزود: موزه‌های استان مرکزی در ایام نوروز ۹۷ با استقبال بی نظیر گردشگران مواجه شد و تعداد ۱۱ هزارو ۹۸ بازدید از ۸ موزه این استان در این ایام به ثبت رسید که این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته و نوید بخش اقبال عمومی گردشگران و مردم استان نسبت به موزه‌ها به فراخور فرهنگ بومی است.

وی اضافه کرد: همچنین دیدار گردشگران خارجی در نوروز سال گذشته از موزه‌های استان مرکزی ۱۰ نفر بوده که این رقم در نوروز ۹۷ به ۳۱۷ نفر رسیده است و ۳۱ برابر رشد دارد.

موزه چهار فصل اراک پربازدید‌ترین موزه استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: در ایام نوروز ۸ موزه سطح استان مرکزی با بازدید نسبتاً مطلوب گردشگران همراه بوده اند و در میان این ۸ موزه چهار فصل شهرستان اراک با استقبال بیشتر گردشگران نسبت به دیگر موزه‌ها روبرو بوده است.

وی بیان کرد: روند رو به رشد در جذب گردشگران و تشویق آن‌ها به بازدید از موزه‌ها خود مهم‌ترین روش تبلیغ برای جذب گردشگران به شمار می‌رود چرا که بازگو شدن خاطره خوش از هر سفر دیگران را به تجربه آن سفر ترغیب می‌کند.

حسینی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی تمام تلاش خود را جهت جذب بیشتر گردشگران و معرفی آن‌ها به کار می‌بندد و با افزایش تبلیغات موثر، گامی اثر بخش و روبه پیشرفت در این مسیر بر خواهد داشت.


رشد ۵۲ درصدی بازدید گردشگران نوروز از موزه‌های استان مرکزی

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.