رییس کل دادگستری گلستان از تایید رای پرونده اعضای باند قتل های سریالی استان در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه انقلاب گرگان متهمان ردیف اول و دوم این پرونده ۸ هزار صفحه‌ای را به اعدام در ملا عام و متهم ردیف سوم را به نفی بلد (تبعید) محکوم کرده بود که در دیوان عالی کشور هم تایید شد.

وی افزود: این حکم پس از طی مراحل قانونی، اجرا خواهد شد.

هاشمیان اضافه کرد: این باند سه نفره، ۸۰ فقره سرقت مسلحانه و ۱۳ قتل را در فاصله سال‌های ۷۹ تا ۹۴ در استان‌های گلستان و مازندران مرتکب شدند.

وی در ادامه گفت: رسیدگی به این پرونده پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور به اتهام افساد فی الارض و محاربه از بهمن ۹۵ در دادگاه انقلاب گرگان آغاز شده بود.

هاشمیان افزود: اعضای باند معروف به قتل‌های سریالی، بهار ۹۴ به دنبال تشکیل پرونده قتل راننده سواری در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان، شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: بررسی اسلحه توسط کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان نشان داد با این اسلحه، در سال‌های گذشته نیز چندین سرقت مسلحانه و قتل در استان‌های گلستان و مازندران انجام شده است و به این ترتیب یکی از سارقان که از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسایی و دستگیر شد.

هاشمیان گفت: بررسی‌ها نشان داد، این فرد از چند سال پیش همراه پسرش و فرد دیگری اقدام به سرقت‌های مسلحانه می‌کرد که در یک عملیات ضربتی، آن‌ها نیز دستگیر شدند.

وی در پایان افزود: اعضای این باند، دام، انواع ماشین آلات کشاورزی، موتور آب، موتورسیکلت و خودرو‌های سواری را سرقت می‌کردند و در صورت مقاومت مال باختگان، آنان را نیز با اسلحه به قتل می‌رساندند.

انتهای پیام/ق
 

پایان کار اعضا باند قتل های سریالی در گلستان

برچسب ها: قتل ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.