رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: در مجموع ۲۶۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امین مرادی با گرامیداشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: فراخوان جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره در دو بخش آزاد و ویژه با هدف شناسایی و جذب استعداد‌های ادبی جوان و تبادل اندیشه و تجربه‌های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی در جهت جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش‌های اسلامی و برجسته سازی چهره‌های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب در استان در زمستان سال ۹۶ در دو زبان کردی و فارسی اعلام شد.
 وی افزود: به منظور توجه ویزه به ادبیات کردی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سفر تاریخی اردیبهشت ۸۸ به کردستان و اعلام اینکه زبان کردی سرمایه ملی است در بخش شعر و داستان کردی تمامی شاعران و داستان نویسان کرد زبان سراسر کشور می‌توانستند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.
 مرادی بیان کرد: پس از پایان مهلت زمان ارسال آثار تعداد ۲۶۰ اثر در بخش شعر و داستان کردی و فارسی در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسید که از رشد قابل توجهی هم نسبت به دوره گذشته برخوردار بود.
 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: به منظور ارج نهادن به شخصیت علمی و ادبی زنده یاد استاد گلشن کردستانی از بزرگان عرصه ادبیات ایران زمین در این دوره از مقام شامخ این ادیب توانمند نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.
 وی گفت: مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره ۲۲ فروردین ماه ۹۷ از ساعت ۱۸ در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌گردد و قبل از برگزاری مراسم اختتامیه دو کارگاه تخصصی شعر و داستان از ساعت ۱۵ الی ۱۸ به صورت همزمان در پردیس سینمایی بهمن سنندج با حضور اساتید حوزه شعر و داستان ویژه شرکت کنندگان و علاقه‌مندان ادبیات به صورت پنل برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/م

برگزاری نهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی

برچسب ها: اخبارهنرمندان ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.