معاون اجتماعی دادگستری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۱۴ مرکز مشاوره خانوادگی در استان خراسان شمالی در حال فعالیت هستند.

فعالیت ۱۴ مراکز مشاوره خانوادگی در خراسان شمالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ ابراهیم محجوب معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان گفت: در حال حاضر ۱۴ مرکز مشاوره در استان خراسان شمالی در حال فعالیت هستند که بیشترین پرونده‌های ارجاع و آمار سازش مربوط به مراکز مشاوره بهزیستی است.

وی با اشاره به سازش ۴۵ درصدی پرونده‌های طلاق در استان افزود: در ۶ ماه ابتدای سال گذشته ازدواج در استان ۲ ممیز ۶ درصد رشد داشته و آمار طلاق در این مدت ۲ ممیز ۲ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از کاهش پرونده‌های اختلافات خانوادگی در استان خبر داد و اظهار کرد: در ۶ ماه ابتدای سال قبل چهار هزار و ۶۶۲ فقره پرونده اختلاف خانوادگی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن با چهار هزار و ۹۲۹ پرونده کاهش ۵ ممیز ۲ درصدی داشته است.

محجوب با اشاره به اجرای طرح مهارت‌های زندگی با عنوان امید با همکاری دادگستری، جهاد دانشگاهی و دفتر اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: در این طرح دریافت سند ازدواج از دفترخانه منوط به طی کردن کارگاهی آموزشی است که برای زوجین با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود.

منبع: میزان
انتهای پیام/


۴۵ درصد از پرونده‌های طلاق در استان خراسان شمالی به سازش ختم می‌شود

برچسب ها: خانواده ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.