مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با اشاره به اینکه ۱۰۸ حلقه چاه از مدار خارج شده است گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها پیش بینی می‌شود امسال در ۲۳۵ روستای لرستان چالش آب داشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت‌: سال گذشته ۱۰۸ حلقه چاه و ۲۷ دهنه چشمه و قنات به دلیل خشکسالی از مدار خارج شد و با توجه به کاهش بارندگی پیش بینی می‌شود امسال این تعداد به ۲۳۵ برسد.

وی افزود: پیش بینی میشود امسال ۲۳۵ روستای استان لرستان چالش آب داشته باشند که برای کاهش این چالش برنامه‌های مختلفی را در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان عنوان کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها و چالش‌های پیش بینی شده در روستاها، حفر و تجهیز ۹۳ چاه جدید را در دستور کار قرار گرفته است.

وی مهندسی مجدد ۶۸ حلقه چاه و بازسازی ۵۶ مورد مخازن ذخیره آب را از دیگر برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در سال ۹۷ برشمرد و گفت: امسال توسعه خط شبکه به طول ۱۷۵ کیلومتر انجام می‌شود.

کاکاوند اجاره ۲۶ حلقه چاه و خرید هشت دستگاه آب شیرین کن را از دیگر برنامه‌های این شرکت برای رفع مشکلات احتمالی آب روستا‌ها دانست و خاطرنشان کرد کرد: ۲۲ تانکر سیار نیز برای آبرسانی به مردم آماده به کار شده است.

وی اظهار داشت: امسال در سطح استان کلا چالش آب داریم، اما پیش بینی می‌شود در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز این چالش حادتر باشد، چون بارندگی زیادی در این شهرستان‌ها نداشته‌ایم.

انتهای پیام/پ

 

شناسایی حلقه چاه های غیر مجاز

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.