یک سرمایه‌گذار آمریکایی پیش‌بینی کرده است بحران مالی آینده که در انتظار اقتصاد آمریکاست از رکود بزرگ نیز دشوارتر خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، پیتر شف، تاجر و سرمایه‌گذار آمریکایی، پیش‌بینی کرده است بحران مالی آینده، از «رکود بزرگ» دهه 1930 میلادی نیز شدیدتر خواهد بود.

وی در مصاحبه با یک مجله گفت: «خبر بد این است که ما باید با یک رکود بزرگ دیگر دست و پنجه نرم کنیم که البته تفاوت بسیاری با رکود پیشین دارد. این بحران مالی بسیار بدتر از آنچه خواهد بود که طی رکود بزرگ شاهد آن بودیم. این بحران دامن دلار را خواهد گرفت.»

بر اساس پیش‌بینی‌های شف، بانک مرکزی آمریکا بازارها را وادار می‌کند مردم را به پرداخت هزینه‌های بیشتر تشویق کنند؛ اما در حقیقت این سرمایه‌ها، حبابی اقتصادی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: «این مسئله بسیار زیان‌بار است. اگر شما سرمایه‌های جعلی درست کنید و مردم نیز هزینه‌های بیشتری پرداخت کنند، به این ترتیب رشد اقتصادی را بسیار کُند کرده اید.»

شف در ماه ژانویه پیش‌بینی کرده بود سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا موجب خواهد شد اقتصاد این کشور «مانند یک بمب» منفجر شود، اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در نهایت مقصر شناخته خواهد شد.

وی در این‌باره گفته بود: «متاسفانه این میراثی است که اوباما (رئیس جمهور پیشین آمریکا) برای ترامپ به جای گذاشته است. اما مقصر حتی اوباما هم نیست؛ مقصر اصلی بانک مرکزی آمریکاست. این سیاست‌های پولی از دولت کلینتون به بوش و اوباما و اکنون به ترامپ رسیده است. اما ترامپ قربانی نهایی خواهد بود. در زمان ریاست جمهوری وی اقتصاد آمریکا دچار فروپاشی خواهد شد.»

این سرمایه‌گذار افزود برنامه دولت کنونی آمریکا برای کاهش مالیات بهانه‌ای به دست دموکرات‌ها خواهد داد تا فروپاشی اقتصاد آمریکا را پیامد سیاست‌های ترامپ و جمهوری‌خواهان اعلام کنند.

پیش از آغاز جنگ جهانی دوم، جهان دچار بحران مالی شدیدی شد که سال‌ها به طول انجامید. این بحران مالی، «رکود بزرگ» نام گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار