مسئول خواهران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه معضلات اجتماعی ریشه در اقتصاد دارد، گفت: ایران به لحاظ نظامی در جایگاه مطلوبی قرار دارد و تنها راه نفوذ و اختلال در امور ملی، بحث اقتصادی است.
فاطمه سادات طباطبایی عضو شورای مرکزی و مسئول خواهران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل در گفتوگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه سالهاست مسئله اقتصاد مقاومتی از سفارشات مهم مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: ایران به لحاظ نظامی در جایگاه مطلوبی به سر میبرد و تنها راه نفوذ و اختلال در امور ملی، بحث اقتصادی است.
طباطبایی با اشاره به اینکه معضلات اجتماعی ریشه در اقتصاد دارد، عنوان کرد: استقلال اقتصادی از دهههای گذشته تا به امروز حل نشده و آمریکا برای حصر اقتصادی ایران هزینه میکند و به کمک همین وابستگیها راه سلطه خود را بر ایران هموار میکند؛ متاسفانه مشکلات فرهنگی و اجتماعی ریشه در مسائل اقتصادی دارد.
وی اظهار کرد: شخصی که دارای مشکل مالی است، به دلیل عدم اعتماد به نفس و فشارهای زندگی مستعد هر نوع هنجار شکنی و اثر پذیری است؛ زمانی که هدف افزایش تولیدات داخلی است، این تولیدات باعث ایجاد اشتغال و شکوفایی استعدادها میشود و نشاط ملی را در کشور تقویت میکند.
وی با بیان اینکه با افزایش تولید ملی دیگر ارزی برای خرید کالای خارجی خرج نمیشود، عنوان کرد: با افزایش تولید ملی مردم پس اندازهای راکد خود را به جریان میاندازند و با به کارگیری نیرویانسانی چرخ معادن که تولید کننده مواد خام اولیه هستند به گردش در میآید و موجب رونق ملی و ثبات وضع فرهنگی و اجتماعی میشود.
عضو شورای مرکزی و مسئول خواهران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی دارای 2 جنبه سیاسی و حمایتی است، افزود: جنبه اول حمایت از کالای ایرانی، سیاسی است که شامل دولتمردان می شود که با طرحهای تشویقی، تصویب تعرفههای سنگین واردات و وضع قوانینی مانند ممنوعیت واردات، برای کالای ایرانی مشتری مهیا می کنند و جنبه حمایتی آن مردم هستند که باید از تولیدات ایرانی حمایت کنند.
طباطبایی در خصوص حمایت همه جانبه از کالای ایرانی گفت: خرید کالای ایرانی به این معناست که باید از تولید ایرانی حمایت کرد، چه بسا کیفیت پایینتری هم داشته باشد، درواقع تعصبی که روی کالا ایرانی وجود دارد، نباید اجازه دهد تولید خارجی مصرف شود؛ در کنار این مسئله باید توجه داشت که رسانه و تبلیغات نقش بهسزایی برای فرهنگسازی و حمایت از کالای ایرانی دارند.
انتهای پیام/