استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان در طلیعه توسعه به نیرو‌های کارآمد، متخصص و ماهر در بستر کار متناسب با اولویت‌ها برای شکوفایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این خطه از ایران اسلامی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان  در نخستین نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان در سال ۹۷ اظهار داشت: وجود نیروی انسانی ماهر عامل اساسی توسعه این استان است.

وی بیان کرد: نیروی انسانی موجود در سیستان و بلوچستان متناسب با گستردگی این استان نیست و باید نیروی کارآمد متناسب با شاخص‌های توسعه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان جاذبه‌های گرشگری زیبا و متنوعی دارد افزود: فراهم نبودن زیرساخت‌های گردشگری در این استان یکی از دلایل استقبال نکردن گردشگران در گذشته بوده است.

وی ادامه داد: بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی سیستان و بلوچستان از جمله گل فشان در چابهار با وجود استقبال گردشگران فاقد امکانات و خدمات اولیه عمومی بود.

وی تاکید کرد: زیرساخت‌های عمومی و اختصاصی گردشگری سیستان و بلوچستان با توجه به میزان استقبال گردشگران باید مورد توجه مسئولان دست اندرکار باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای پیشرفت و توسعه این استان همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی را باید به رسمیت شناخت و از همه آنان در این مسیر استفاده کرد.

محبی با بیان اینکه در چرخه مدیریت، علم و حکمت سرآمد همه امور است، گفت: داوری انسان‌ها باید بر پایه داده‌های قابل اعتماد استوار باشد.

وی نقش سه پروژه بزرگ گازرسانی، راه آهن چابهار – زاهدان و بندر چابهار را در تحول سیستان و بلوچستان مهم بر شمرد.

وی برگزاری نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان را الگویی برای توسعه ارتباطات و هم اندیشی میان کارگزاران نظام در درون استان بدور از تعصبات به منظور رفع نیازمندی‌های مردم ذکر کرد.

وی به بحران خشکسالی در منطقه سیستان اشاره کرد و افزود: برآورد خسارات کشاورزی مردم و تامین علوفه مورد نیاز دامداران در دست انجام و دستورات مربوط به کاهش تبعات خشکسالی صادر شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه با هم در هر نقشی که هستیم؛ با هم افزایی، همدلی و همراهی می‌توانیم کاروان توسعه این استان را به سرمنزل مقصود برسانیم.

محبی با تاکید بر پذیرش نقد سازنده اظهار داشت: نگاهم برای پیشرفت سیستان و بلوچستان این است که باید بستری فراهم شود تا با نشاط و ظرفیت بالا هر نقدی را برای پیشرفت بهتر بپذیریم.

وی تاکید کرد: تلاش خواهم کرد در جایگزینی مدیران کسی که صلاحیت و شایستگی بیشتری نسبت به دیگران دارد، انتخاب شود.
وی همچنین نوروز را فرصتی برای ابراز دوستی و ارتباطات انسانی دانست.

وی بیان کرد: فرهنگ بالنده، تاریخ و ادبیات ایرانیان سرشار از بزرگ مردی و شجاعت است.

پیری فرماندار هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: عدم آورد رودخانه هیرمند (جاری نشدن آب در رودخانه هیرمند از افغانستان) متاسفانه مشکلات و خسارت بسیار زیادی را برای کشاورزان منطقه سیستان به وجود آورده است.

محمدعلی پیری اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم سیستان دامدار و کشاورز هستند نبود آب مشکلات زیادی را برای تامین آب و علوفه دامداران ایجاد می‌کند.

وی افزود: دامداران منطقه سیستان برای آب دادن به دام هایشان مجبورند از آب آشامیدنی مردم استفاده کنند.

وی ادامه داد: ستاد مدیریت بحران کشور باید اجازه گرفتن انشعاب از آب آشامیدنی را به دامداران منطقه سیستان برای تامین آب مورد نیاز دام هایشان بدهد.

فرماندار هیرمند گفت: در سال‌های گذشته به دلیل آورد رودخانه هیرمند بخشی از نیاز‌های دامداران منطقه سیستان تامین می‌شد، اما امسال به دلیل عدم آورد این رودخانه عشایر با مشکلات زیادی رو به رو می‌شوند.

فرماندار شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: فرمانداران با حداقل امکاناتی که در اختیار داشتند استقبال خوبی از مسافران نوروزی کردند.

حمیدالدین یوسفی اظهار داشت: امنیت نقش بسزایی در جذب گردشگر دارد که الحمدالله این امنیت با تلاش نیرو‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و بزرگان طوایف در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

وی بیان کرد: جاذبه‌های بسیار خوب گردشگری در سرباز وجود دارد که دستگاه‌های دست اندرکار باید زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه را فراهم کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: وضعیت زمین‌های کشاورزی منطقه سیستان به دلیل عدم آورد رودخانه هیرمند در شرایط بحرانی قرار دارد.

رضا نجفی اظهار داشت: ۴۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در منطقه سیستان امسال به دلیل خشکسالی در شرایط بحرانی قرار دارد.

وی بیان کرد: در سال‌های مختلف زمان ورود آب از هیرمند متفاوت بوده است، برای نمونه در سال ۹۳ یکم فروردین آب در رودخانه هیرمند جاری شد، سال ۱۳۹۴ نهم فروردین و سال‌های ۹۵ و ۹۶ نیز به ترتیب چهاردهم و هفتم فروردین آب در این رودخانه جاری شد، اما امسال تا کنون هیچ گونه آبی وارد منطقه سیستان نشده است.

وی ادامه داد: برای خروج از این بحران چند پیشنهاد وجود دارد؛ نخست اینکه اگر قرار است به مردم غرامت داده شود باید برآورد خسارت شود؛ دوم تامین علوفه و خوراک دام کشاورزان را مدنظر قرار دهیم تا در این شرایط سخت حداقل دامداری مردم منطقه را حفظ کنیم.

نجفی اظهار داشت: از مجموع حدود ۲۰۰ هزار هکتار زمین زراعی در سیستان و بلوچستان ۱۲۰ هزار هکتار آن در منطقه سیستان وجود دارد که عدم آورد رودخانه هیرمند مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه وارد کرده است.

وی همچنین با اشاره به توزیع میوه شب عید در سیستان و بلوچستان گفت: ۴۵۷ تن پرتغال، ۳۱۰ تن سیب درختی، ۴۳۰ تن مرغ منجمد، ۹۶ تن تخم مرغ و هزار و ۵۰ تن برنج در ایام عید در این استان توزیع شده است.

انتهای پیام/ع

برگزاری اولین جلسه شورای اداری استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار