نخست‌وزیر نروژ در اظهاراتی با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا، درباره وقوع جنگ تجاری میان این کشور و چین هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ، ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های تجاری و تدابیر حمایت‌گرایانه اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هشدار داد این سیاست‌ها ممکن است در نهایت به جنگ تجاری بینجامد. 

او طی سخنانی در کنفرانس سالانه حزب محافظه کار نروژ در شمال اسلو با بیان این مطلب تاکید کرد: «بروز جنگ تجاری جهانی و تشدید سیاست‌های حمایت گرایانه تجاری، آخرین چیزی است که جهان بدان نیاز دارد.»

نخست‌وزیر نروژ تصریح کرد در شرایط کنونی به نظر می‌رسد آمریکا به بزرگترین تهدید تجارت آزاد و چین نیز به یکی از اصلی‌ترین مدافعان تجارت آزاد در جهان تبدیل شده است.

سولبرگ افزود تجارت و همکاری‌های تجاری نه تنها برای کشور‌هایی که می‌کوشند مردم خود را از فقر نجات دهند، بلکه برای کشور‌های توسعه یافته مانند نروژ از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا سیاست‌های حمایت‌گرایانه تجاری تحقق اهداف توسعه پایدار را به مراتب دشوارتر می‌سازد.

او گفت: نروژ قصد دارد به موتور محرکه تجارت آزاد و عادلانه در جهان تبدیل شود.

 نخست وزیر نروژ  هشدار داد تاریخ نشان داده است دوره‌هایی که با حمایت‌گرایی گسترده همراه بود در نهایت به جنگ تجاری انجامیده است.

نگرانی‌ها در پی تصمیم یکجانبه آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه‌های گمرکی بر محصولات چینی بالا گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار