مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از ثبت تردد بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد خودرو در محور‌های مختلف آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سلمانزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: میزان تردد ایام نوروزی سال ۹۷ در جاده‌های مختلف استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۹ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: طبق اطلاعات دریافتی از ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین مستقر در محور‌های استان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال در محور‌های مختلف استان بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد خودرو ثبت شده است.

وی یادآوری کرد: در این مدت محور‌های تبریز - ایلخچی، تبریز - جلفا، آزادراه تبریز - زنجان، تبریز - آذرشهر، تبریز - کلیبر، تبریز - بستان آباد و تبریز - سراب پرترددترین محور‌های استان بودند.

سلمانزاده با بیان اینکه تعداد تردد در محور‌های استان در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ میلیون خودرو بود، اظهار کرد: ۹ فروردین با ثبت بیش از یک میلیون تردد، پرترددترین و ۲۶ اسفند با ثبت ۶۹۶ هزار تردد، کمترین میزان تردد خودرو‌ها در محور‌های استان بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در روز‌های اجرای طرح نوروزی سال جاری بیش از ۴۷ هزار و ۵۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از مرز جلفا تردد کرده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که بیش از ۴۵ هزار و ۷۰۰ مسافر بود، چهار درصد افزایش یافته است.

سلمانزاده ادامه داد: از این تعداد بیش از ۲۰ هزار مسافر ایرانی و بیش از ۲۷ هزار و ۳۰۰ مسافر خارجی بودند.

وی گفت: در همین مدت از پایانه مرزی نوردوز نیز بیش از ۳۹ هزار و ۴۰۰ مسافر تردد کرده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۷ هزار مسافر بود، ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی اظهار کرد: از این تعداد بیش از ۳۳ هزار و ۴۰۰ مسافر ایرانی و حدود ۶ هزار مسافر خارجی بودند.

سلمانزاده افزود: در ایام اجرای طرح نوروزی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری بیش از ۲۸۷ هزار مسافر را به تعداد ۲۸ هزارسفر جابجا کردند.

وی گفت: گروه‌های راهداری مستقر در ۵۱ راهدارخانه استان و گشت‌های راهداری در طول محور‌ها تا پایان طرح نوروزی (۱۵ فروردین) با آمادگی کامل به مسافران و رانندگان عبوری خدمات رسانی کردند.

 

انتهای پیام/ش

خدمات رسانی ۵۱ راهدارخانه و گشت‌های راهداری در طول  ایام نوروز

برچسب ها: ترافیک ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.