رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: واردات بی رویه نخود موجب نابودی بازارهای داخلی می شود.

کیوان کاشفی  رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه  در گفتگو باخبرنگار   گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت: نخود وارداتی که عمدتا از کشور روسیه وارد می شود با قیمت کمتری عرضه می شود و باتث متضرر شدن کشاورزان داخلی می شود.

وی گفت: این محصول به عنوان کالای ایرانی در کشور تولید می شود و باید از واردات ان جلوگیری کرد و با اجرای تعرفه برای واردات نخود میزان آن را کاهش داد.

کاشفی  افزود:  امسال با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که شعار حمایت از کالای ایرانی را برگزیدند باید با حمایت از تولیدات داخلی رونق و شکوفایی به اقتصاد جامعه باز گردانیم.

وی گفت: اگر برای واردات نخود تعرفه 50درصدی در نظر گرفته شود می توان از واردات بی رویه و تضعیف بازارهای داخلی جلوگیری کرد .

رییس شورای ملی نخود ایران نیز گفت: کشت نخود به عنوان محصول با صرفه در کشور تولید می شود و اگر واردات ادامه داشته باشد بازارهای داخلی را از دست می دهیم و کشاورزان ضرر خواهند کرد.

ناصر مرادی گفت: کشت نخود که به عنوان محصولی در کشاورزی استان کرمانشاه اهمیت دارد نیاز به ابیاری ندارد و با توجه به کاهش بارندگی ها در کشور می تواند کشت مناسبی برای این اراضی کشاورزی در نظر گرفته شود.

وی گفت: 150هزار بهره بردار نخود داریم که باید بتوانیم با ایجاد تعرفه از واردات جلوگیری شود.

مرادی گفت: از نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که این مسئله را در سطح ملی در مجلس شورای اسلامی پیگیری کنند تا کشاورزان کرمانشاهی ورشکسته نشوند.

 

انتهای پیام/ز

 

 واردات بی رویه نخود موجب خسارت به کشاورزان داخلی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.