سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به انجام ۶۰۰ کلرسنجی در طرح سلامت نوروزی، گفت: موردی از طغیان بیماری منتقله از آب و غذا در شهرستان دیر رخ نداده است.

بیماری منتقله از آب و غذا در شهرستان دیر در طول تعطیلات نوروز رخ نداده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی صبح یکشنبه در نشست هفتگی طرح تحول سلامت اظهار داشت: با تلاش‌های همکاران زحمتکش بهداشت محیط و نظارت‌های مستمر این عزیزان و همچنین همکاری‌های صمیمانه ادارات صنعت معدن تجارت، دایره اماکن نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف، خوشبختانه موردی از طغیان بیماری منتقله از آب و غذا در شهرستان دیر در طول تعطیلات نوروز رخ نداده است.

وی گفت: یکی از اقدامات کارشناسان بهداشت محیط در راستای نظارت بر آب آشامیدنی، سنجش میزان کلر آزاد باقیمانده در آب آشامیدنی و تطابق آن با استاندارد‌های ملی به شمار می‌رود.

آخوندی افزود: اضافه کردن کلر به عنوان یک ماده گندزدا در آب آشامیدنی به منظور اطمینان از کیفیت آب، عدم وجود عوامل بیماریزا و پیشگیری از بروز آلودگی‌های ثانویه ضروری و مورد تاکید است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در زمان اجرای برنامه سلامت نوروزی ۵۹۰ کلرسنجی از شبکه‌های تامین و توزیع آب آشامیدنی در شهرستان دیر به عمل آمده است که از این تعداد ۵۸ مورد نامطلوب شناسایی و گزارش آن به مسئولین مربوطه ارسال شد.

وی گفت: در همین مدت ۱۰۸ مورد نمونه برداری میکروبی آب و ۴۶ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شده است که تمامی نمونه‌ها مطلوب گزارش شده است.

آخوندی در خصوص کشف و انهدام مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در ایام نوروز تصریح کرد: تیم‌های بازرسی در ایام نوروز مقدار ۲۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم کرده و در این مدت با ۱۲ دستفروش دوره گرد برخورد قانونی صورت گرفت.

انتهای پیام/م

موردی از طغیان بیماری منتقله از آب و غذا در دیر گزارش نشد

برچسب ها: تغذیه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.