رئیس محیط زیست سبزوار گفت:آهوان پناهگاه حیات وحش شیراحمد سبزوار با هجوم به مزارع کشاورزی این شهرستان خسارات زیادی را به این مزارع وارد کردند.

هجوم اهوان به مزارع کشاورزان سبزوار خسارات زدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حمیدرضا صادقی افزود: کاهش بارندگی‌ها و فقر مراتع پناهگاه حیات وحش شیراحمد سبزوار سبب شده اهوان این پناهگاه برای تامین غذای خود به مزارع کشاورزان مجاور هجوم ببرند.

 
وی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تغذیه دستی را آغاز میکنیم و همچنین پیگیر مجوز حفر چاه بجای قنات شیراحمد هستیم تا با افزایش آب بتوانیم کشت علوفه را در پناهگاه انجام دهیم که این امر منوط به مساعدت امور اب منطقه‌ای استان در صدور هر چه سریعتر مجوز است.
 
رئیس محیط زیست سبزوار در خصوص گلایه کشاورزان مبنی بر اینکه چرا محیط زیست اطراف پناهگاه را فنس کشی نمی‌کند افزود: در سال‌های گذشته حدود ۱۰ کیلومتر از اطراف پناهگاه فنس کشی شده و بخشی نیز به صورت کانال حفاری شده است، اما این فنس کشی چاره کار نیست چرا که اهوان از مناطق دیگر از پناهگاه خارج می‌شوند.

صادقی گفت: کشاورزان برای در امان ماندن از هجوم اهوان اقدام به فنس کشی در اطراف مزارع خود کنند.

وی افزود: حدود یکهزار راس آهو در پناهگاه شیراحمد سبزوار زیست کنند که بخاطر خشکسالی امکان رفتن ان‌ها به دیگر مناطق مجاور و حتی شهرستان‌های مجاور وجود دارد.

پناهگاه حیات وحش شیراحمد با حدود ۲۵ هزار هکتار وسعت در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر سبزوار قرار گرفته‌است.
 
انتهای پیام//ا.س
 

هجوم اهوان به مزارع کشاورزان سبزوار

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.