مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: تا کنون بیش از ۷۶ درصد از میزان ذخیره سازی شده میوه‌های تنظیم بازار به فروش رسیده است.

76 درصد میوه های ذخیره سازی شب عید به فروش رسیدعلی اوسط هاشمی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت توزیع 60 هزارتن سیب و پرتقال در ایام نوروز اظهار کرد: تا کنون بیش از 76 درصد میزان ذخیره سازی شده میوه‌هایِ تنظیم بازار، به فروش رسیده و مابقی در اختیار ستاد تنظیم بازار و کمیته راهبردی استان هاست تا با تداوم توزیع، تعادل قیمت همچنان در بازار حفظ شود.

به گفته وی ؛ با توجه به کیفیت بالای محصولات در سردخانه ها امکان صادرات آن به بازارهای هدف نیز وجود دارد.

هاشمی ادامه داد: آخرین بررسی ها حاکی از آن است که میوه های تنظیم بازار در 20 استان بیش از 80 درصد، 7 استان کمتر از 8 درصد و  مابقی استان ها کمتر از 60 درصد به فروش رسیده که این میزان قابل توجه بوده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: با اندوخته باقی مانده میوه های تنظیم بازار در سردخانه ها انتظار می رود بازار تحت کنترل در بیاید تا از این بازه زمانی به بعد خدشه ای بر بازار و التهابی در قیمت ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه توزیع میوه های تنظیم بازار بسته به صلاحیت استان ها تا پایان فروردین ادامه دارد، تصریح کرد:  اگرچه قیمت میوه های ذخیره سازی شده تابع شرایط بازار است، اما در مجموع نرخ این اقلام 15 درصد کمتر از قیمت های موجود در بازار است.

انتهای پیام/

توزیع میوه های تنظیم بازار تا پایان فروردین ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار