بالا رفتن سن توانایی بدن را برای جذب ویتامین D کمتر می‌کند. 

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

تاثیر حوادث تلخ در پیری مغز 

محققان دانشگاه کالیفرنیا  با بررسی عملکرد‌های مغزی دریافته اند که اتفاقات بد و حوادث تلخ زندگی روند پیری مغز را سریعتر می‌کند. 

این تحقیقات که بر روی ۳۵۹ مرد  ۵۷ تا ۶۶ سال انجام شده بود نشان داد، استرس‌های درونی به دلیل اتفاقات تلخ زندگی می‌توانند موجب تخریب سلول‌های مغزی شوند و توان سیستم ایمنی بدن را کاهش دهند؛ از سوی دیگر استرس و ناراحتی موجب می‌شود ترشح هورمون‌های دوپامین و سروتونین (هورمون ضد افسردگی در بدن) کاهش یابد. 

آسیب مرور خاطرات تلخ/ دلایل بروز خونریزی لثه/ خطر جدی نوشیدن الکل/ چرا جذب ویتامین D در بدن پایین است

اثر کمبود ویتامین C در خونریزی لثه

یکی از مشکلات آزار دهنده برای افراد خونریزی لثه است؛ این مشکل معمولا به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان بروز پیدا می‌کند، با این حال عفونت لثه و یا ابتلا به برخی بیماری‌های داخلی، مسواک زدن نامناسب و بیماری دیبات هم می‌توانند از دلایل دیگر خونریزی لثه باشند. 

بهتر است بدانید که در افرادی که با کمبود ویتامین C مواجه هستند احتمال خونریزی لثه بیشتر است، همچنین مصرف  بیش ازاندازه مواد قندی و استعمال دخانیات سبب تشدید خونریزی لثه می‌شود.

آسیب مرور خاطرات تلخ/ دلایل بروز خونریزی لثه/ خطر جدی نوشیدن الکل/ چرا جذب ویتامین D در بدن پایین است

خوراکی‌های مضر برای جنین 

مصرف مواد غذایی مقوی و سرشار از ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها و منابع اصلی پروتئین در رژیم غذایی خانم‌های باردار توصیه شده است،  با این وجود زنان باردار باید مصرف برخی خوراکی‌ها را محدود کنند.

مصرف خوراکی‌های فرآوری شده که حاوی نگهدارنده‌ها و مواد غیر طبیعی است برای سلامتی زنان باردار و جنین بسیار خطرناک است؛ از سوی دیگر نوشیدنی‌های الکلی هم خطر سقط جنین را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

محققان توصیه می‌کنند زنان باردار از مصرف زیاد کافئین هم خودداری کنند؛ کافئین موجود در قهوه و نوشابه می‌تواند موجب کاهش رشد جنین شود.

نشانه‌های آب مروارید

آب مروارید یکی از مشکلات شایع چشمی است که موجب کدر شدن عدسی چشم می‌شود.

افزایش سن و پیری مهمترین دلیل بروز آب مروارید است؛ با این وجود عوامل وراثتی، استفاده از برخی دارو‌ها نظیر کورتون، مصرف سیگار و مجاورت با اشعه‌هایی مانند اشعه ایکس و گاما ابتلا به آب مروارید را در سنین پایین‌تر افزایش می‌دهد.               

متخصصان چشم پزشکی معتقدند مهمترین نشانه ابتلا به آب مروارید تار شدن دید، اختلال و کاهش قدرت بینایی است؛ اگرچه آب مروارید خفیف را می‌توان با تعیین نمره عینک به شکل موقتی حل کرد، به دلیل نبود یک داروی خوراکی برای درمان کامل آن با رشد آب مروارید عمل چشم برای افراد لازم می‌شود. 

آسیب مرور خاطرات تلخ/ دلایل بروز خونریزی لثه/ خطر جدی نوشیدن الکل/ چرا جذب ویتامین D در بدن پایین است

عوامل کاهش جذب ویتامین D 

ویتامین D یکی از مهمترین مواد ضروری برای رشد و سلامت بدن است؛ بهترین روش تامین این ویتامین برای انسان قرار گرفتن پوست بدن در معرض نور خورشید است؛ همچنین ماهی، روغن ماهی و محصولات لبنی از مهمترین مواد غذایی حاوی ویتامین D هستند. 

برخی از افراد از میزان پایین ویتامین D در بدن رنج می‌برند، این افراد همزمان با استفاده از قرص‌های ویتامین D مشاهده می‌کنند میزان این ویتامین در بدنشان افزایش زیادی پیدا نکرده است. 

بهتر است بدانید که برخی از فاکتور‌های زندگی انسان جذب ویتامین دی را کاهش می‌دهد؛ یکی از این فاکتور‌ها افزایش سن انسان است، بالا رفتن سن توانایی بدن را برای جذب ویتامین D کمتر می‌کند، از سوی دیگر سلامت کبد، کلیه‌ها و روده‌ با میزان جذب این ویتامین  در ارتباط است، افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی و یا بیماران مبتلا به اختلالات گوارشی با جذب پایین ویتامین D مواجه هستند.

آسیب مرور خاطرات تلخ/ دلایل بروز خونریزی لثه/ خطر جدی نوشیدن الکل/ چرا جذب ویتامین D در بدن پایین است

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
تلگرامم مثل تویتر فیلتر کنن