مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تا کنون بیش از ۱۷ هزار راس دام علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بهمن نقیبی مدیر کل دامپزشکی استان افزود: با توجه به شروع فصل گرما اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با وقوع لمپی اسکین ضروری است به همین منظور از دامداران درخواست می‌شود که برای واکسیناسیون دام‌ها با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری کنند.

نقیبی افزود: شیوع این بیماری در بین دام‌ها می‌تواند خسارات اقتصادی عمده‌ای را به دامداران تحمیل کند که پیشگیری از این بیماری از طریق واکسیناسیون می‌تواند دام‌ها را تا حدود زیادی از ابتلا به لمپی اسکین مصون سازد.

وی همچنین از همکاری ادارات دامپزشکی در سمپاشی مناطق روستایی محروم خبر داد و افزود: سمپاشی اماکن نگهداری دام، یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری است.

نقیبی در ادامه از مدیران ستادی اداره کل دامپزشکی استان خواست نظارت کامل بر روند مایه کوبی جمعیت دامی هدف استان علیه لمپی اسکین داشته باشند و تامین واکسن به میزان مکفی و بازدید‌های میدانی در حین و پس از عملیات مایه کوبی را در برنامه کاری خود قرار دهند.

انتهای پیام/

دام ها علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار