دبیر فدراسیون تنیس گفت: مشکل اصلی تنیسورهای ایرانی نداشتن حامی مالی و حضور در مسابقات بین المللی است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان کامیار کیمیایی دبیر فدراسیون تنیس در گفت و گو با رادیو درباره مشکلات تنیسورهای کشورمان برای حضور موفق در مسابقات بین المللی اظهار کرد: ما هنوز نتوانسته ایم با وضعیت موجود پشتوانه سازی خوبی از لحاظ مالی انجام دهیم. یک بازیکن مطرح دنیا حداقل باید ۴۰ هفته در سال مسابقه بدهد و حامی مالی داشته باشد. در هیچ جای دنیا هم فدراسیون برای بازیکن حامی مالی نمی آورد.

او افزود: دو هفته پیش برای اولین بار در تاریخ تنیس ایران قهرمان غرب آسیا شدیم در حال حاضر نیز هم جز ۸ تیم برتر آسیا در بخش دختران و پسران قرار گرفته ایم. در بخش پایه بسیار کار کرده ایم. ما بازیکنان را تا چهارده سالگی نگه می داریم ولی مشکل اصلی اینجاست که وقتی بازیکنان به سن چهارده سالگی  می رسند، نمی توانند حامی مالی جذب کنند تا در مسابقات متعدد شرکت کنند.

کیمیایی تصریح کرد: در گذشته پخش تلویزیونی در تنیس وجود نداشت اما در دو سال گذشته تحول زیادی ایجاد شده است و مسابقات معتبر بین المللی پخش می شود. این موضوع باعث شده است در این دو سال حامی مالی به سمت تنیس بیاید.

دبیر فدراسیون تنیس در پاسخ به این سوال که چه زمانی می توانیم در جام دیویس موفق شویم و به گروه یک صعود کنیم بیان کرد: زمانی در این امر موفق خواهیم بود که حداقل یک یا دو بازیکن زیر رنک ۵۰۰ دنیا داشته باشیم. ۱۰۳ بازیکن زیر ۱۴ سال ما در رنکینگ بین المللی قرار دارند. بهترین رنکینگ در رده جوانان نزدیک ۲۵۰ است که باید آن را حفظ کنیم. برای این کار برنامه استراتژیک ۴ ساله جدیدی نوشته ایم .هدف ما داشتن ۲ بازیکن خانم و آقا با رنکینگ زیر 500 است.

 

انتهای پیام/

 

اظهارات کیمیایی درباره وضعیت تنیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار