قائم مقام وزیر علوم از جزئیات مربوط به پروژهای مشترک تحقیقاتی وزارت علوم در سال آینده خبر داد.

پروژهای مشترک تحقیقاتی وزارت علوم در سال 97 مشخص شدحسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: خوشبختانه کشور ایران در زمینه‌های علوم، تحقیقات و فناوری جایگاه بسیار خوبی در دنیا دارد، لذا آمادگی داریم در همکاری های مشترک بین المللی در کنار کشورها باشیم.

وی ادامه داد: مراکز فناوری، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشورمان که بیشترشان در مجموعه وزارت علوم قرار دارند دراین رابطه می توانند همکاری‌های خوبی را داشته باشند.

نظارت وزارت علوم بر 2 مسئله اساسی پروژه‌های مشترک بین المللی

قائم مقام وزیر علوم تصریح کرد: وزارت علوم در این بحث تنها در دو موضوع دخالت می‌کند، یکی دوره‌های تحصیلی مشترک است که منجر به صدور مدرک تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که بوسیله شورای گسترش وزارت علوم تأیید می‌شود و دیگری تأیید دانشجوی خارجی است.

سالار آملی در ادامه در خصوص پروژه های بین‌المللی مشترک ایران با سایر کشورها ادامه داد: ما همچنین پروژهای مشترکی با کشور اتریش داریم به طوری که قرار است 17 پروزهبا این کشور در زمینه آموزشی و علمی شکل بگیرد.

وی اظهار داشت:همچنین قرار است 15 پروژه مشترک تحقیقاتی را با کشور فرانسه،ایتالیا، سوئد و روسیه در سال 97 به مرحله اجرا برسانیم.

قائم مقام وزیر علوم یادآورشد: ما در سه زمینه کلی برای توسعه همکاری‌های خود با آلمان در حال برنامه‌ریزی هستیم که اعزام دانشجو برای فرصت‌های 6 تا9 ماهه برای دانشجویان دکتری و اساتید، دوره‌های مشترک تحصیلی در سطوح تحصیلی کارشناسی ارشد و جمع‌بندی نهایی برای اجرای پروژه‌های مشترک علمی بین دو کشور صورت گیرد، ضمن اینکه تبادلات خود را با دانشگاه‌های آلمان نیز گسترش خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار