چند مقام آمریکایی اعلام کردند رئیس جمهور این کشور قصد دارد تصمیم‌گیری درباره پاسخ واشنگتن به حمله شیمیایی ادعایی در دوما را به بعد از نشست شورای امنیت موکول کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی بی اس نیوز، چند مقام آمریکایی اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم‌گیری درباره پاسخ به حمله شیمیایی ادعایی در دومای سوریه را به بعد از تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد موکول کرده است.

در پی انتشار گزارش‌های ادعایی درباره حمله شیمیایی در دوما واقع در غوطه شرقی سوریه، یک پایگاه هوایی نظامی متعلق به نیروهای سوری بمباران شد. با این حال، آمریکا سریعا دست داشتن در این بمباران را رد و اعلام کرد این حمله از جانب جنگنده‌های آمریکایی انجام نشده است.

در این میان، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو جنگنده اسرائیل این پایگاه هوایی را بمباران کرده اند. افزون بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی پیش از انجام این حمله، آمریکا را از نقشه خود مطلع کرده بود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز دوشنبه ادعاها علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، را «اقدامات تحریک آمیز» خواند و با اشاره به بمباران پایگاه هوایی سوری، گفت شرایط در این کشور «بیش از حد خطرناک می‌شود» زیرا «طرف‌هایی که هیچ گاه دعوت نشده بودند اکنون در صحنه نبرد اقدامات پیچیده‌ای انجام می‌دهند.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است برای رسیدگی به حمله شیمیایی ادعایی در سوریه امروز  جلسه‌ای اضطراری تشکیل دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار