رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از چربی خون بالای نیمی از جمعیت این استان خبرداد.

نیمی از جمعیت استان مرکزی دچار چربی خون بالا حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در حاشیه  مجمع سلامت شهرستان فراهان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: براساس تحقیقات، آمار مصرف دخانیات و ابتلا به فشارخون در استان مرکزی فراتر از میانگین کشوری است و حدود نیمی از جمعیت این استان دچار چربی خون بالا هستند.

طاهر احمدی افزود: ۴۶ درصد از مرگ و میر ایرانیان تنها به سبب بروز بیماری‌های قلبی و عروقی صورت می‌گیرد که اصلی‌ترین عامل بروز آن نداشتن تغذیه مناسب و تحرک کافی است و این در حالی است که می‌توانیم با اراده جمعی ۵۰ درصد از این آمار را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: ارگان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانند نقش اساسی و بسیار مهمی را در تامین و حفظ و همچنین ارتقای سلامت ایفا کنند، همچنین اصلی‌ترین محوریت تشکیل مجمع سلامت این است که همه افراد جامعه را به ایجاد سلامت مکلف سازد و آن‌ها را با خود مراقبتی آشنا سازد، زیرا با افزایش خود مراقبتی شاهد کاهش بیماری در جامعه هستیم.

سلامت تنها به معنای سلامت جسمی افراد نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: سلامت تنها به معنای سلامت جسمی افراد نیست، بلکه سلامت روحی، دوری از معضلات اجتماعی و سلامت معنوی همه باهم شاکله کلی سلامت هستند.

سجادی فرماندار شهرستان فراهان هم با بیان اینکه در خصوص سلامت همه باید احساس مسؤولیت کرده و در برقراری سلامت در جامعه سهیم باشیم گفت: دین مبین اسلام توجه زیادی به مقوله سلامت دارد.

سجادی افزود: تشویق و قدردانی از خیرین بخصوص خیرین حوزه سلامت امری مهم و ارزشمند است چرا که به جذب اعتماد مردم منجر خواهد شد.

موضوعات اولین مجمع سلامت سال ۹۷ شهرستان فراهان با حضور مسئولان و خیران سلامت شهرستان برگزار شد تبیین محوریت سلامت در توسعه پایدار، سیاستگذاری سازمان‌ها در مقوله سلامت، مولفه‌های اجتماعی موثر در سلامت و تقدیر از خیرین سلامت بود.

در پایان جلسه از خیرین سلامت شهرستان فراهان قدر دانی شد.

انتهای پیام / ج

قدر دانی از خیرین سلامت شهرستان فراهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.