رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه گفت: با هدف پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دو دستگاه کامیون حامل کود مرغ در کهگیلویه توقیف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با اشاره به راه اندازی گشت های سیار نظارتی به منظور پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از توقیف 2 دستگاه کامیون حامل کود مرغ غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
علی اکبر حسینی گفت: این خودروها به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی و نداشتن مجوزهای لازم توقیف شدند و برای رسیدگی قانونی پرونده آنها به دستگاه قضایی ارسال شد.
وی افزود: با توجه به احتمال بروز بیماری های مشترک انسانی،دامی و خطر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور هر گونه جا به جایی و انتقال دام، طیور و کود مرغ بدون هماهنگی دامپزشکی ممنوع است.
حسینی ادامه داد: مالکان خودروهای حامل مرغ زنده به مقصد کشتارگاه نیز باید در کنار شست و شو و ضد عفونی خودرو دارای کد بهداشتی باشند و پیش از هر گونه بارگیری نیز از دامپزشکی مجوز دریافت کنند.
دکتر حسینی اضافه کرد: کودها نیز پیش از بارگیری در مرغداری ها باید بر اساس ضوابط بهداشتی ضدعفونی و عقیم سازی شده و پس از گذشت دوره نابودی عوامل بیماری زا مجوز بارگیری دریافت کنند.

انتهای پیام/غ

جلوگیری از انتقال آنفلو انزای فوق حاد پرندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.